Na početku svake godine sa velikom pažnjom se osvrnemo na prethodnih 12 mjeseci i potrudimo se shvatiti ključne elemente koji su zaista napravili promjenu za naše dionike i na naš učinak. Ove godine je ta procjena bila nešto složenija zbog pandemije.
Od samog početka sam impresioniran načinom na koji su se naši zaposlenici i naša kompanija prilagodili: brzo, s mnogo pažnje za sve dionike i s nevjerovatom fokusiranošću na naše prioritete. Vjerujem da je upravo to bila srž naše sposobnosti da pobijedimo u posljednjih 12 mjeseci. Jasno mi je da će, kako potrošači i kupci budu zahtijevali više, pobijediti upravo oni koji se uspiju najbrže prilagoditi i oni najpametniji.
Svjetski ekonomski forum nedavno je među ključne vještine koje će biti potrebne u narednih pet godina istaknuo kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Ove vještine treba dopuniti sposobnošću ličnog menadžmenta, aktivnim učenjem, otpornošću i agilnošću. Posebno sam ponosan na načine na koje je svaki dio naše kompanije pokazao te vještine u posljednjih 12 mjeseci.
Što više razmišljam o tome, sve više shvatam koliki smo napredak postigli u izgradnji te operativne agilnosti u našu kulturu u posljednjih nekoliko godina te mi je sve jasnije da katkad stvari uzimamo zdravo za gotovo. Ova kriza je potvrdila da je doprinos svakog pojedinca, bez obzira na nivo ili stepen radnog mjesta, važan i izuzetno dragocjen. Doprinos i reakcije svakog pojedinca određuju naš kolektivni uspjeh. Upravo su ta agilnost i prilagodljivost imali presudnu ulogu u našoj efikasnosti tokom najizazovnije godine ikada.
Takav organizacioni pomak ne događa se slučajno. Posljednjih nekoliko godina svjesno smo uložili sredstva u izgradnju ključnih snaga naše kompanije koje će ubrzati prilagodbu: agilan način razmišljanja; najjaču, najraznovrsniju i najprilagodljiviju ponudu u ovoj industriji; istinsko partnerstvo s kupcima i zajednicom; digitalnu i tehničku infrastrukturu te otpornost lanca snabdijevanja. Svi su ti elementi imali ulogu u našoj sposobnosti prilagodbe i pobjede u 2020. godini. Veliki nam je ponos to što nismo izgubili nijedan dan proizvodnje u punionicama, što smo svojim kupcima nastavili pružati usluge i što smo podržali svoje ljude i svoje zajednice.
Snaga i raznolikost naše ponude omogućili su nam da djelujemo brzo kako bismo iskoristili nove prilike, posebno u dinamičnom tržišnom okruženju. Pandemija je zasigurno ubrzala promjene u ponašanju potrošača, jer su naši domovi postali središte naših života i okruženje za rad, druženje i zabavu.
Budući da su mnogi naši kupci ugostitelji bili prisiljeni zatvoriti vrata svojih objekata pojavila se potreba za preraspodjelomnaših kanala i marketinških strategija. Na našim smo tržištima povećali podršku trgovinama mješovitom robom, trgovinama osnovnim potrepštinama i trgovinama na benzinskim pumpama kako bismo stvorili nove prijedloge za ove rastuće „prilike kod kuće“, s posebnim naglaskom na značajnost naših gaziranih bezalkoholnih pića uz vrijeme provedeno pred malim ekranima i vrijeme obroka.
Kafa je za nas ključna prilika u narednoj deceniji, ali izlazak na 14 tržišta usred pandemije ne može biti jednostavan. Zahvaljujući partnerstvu s našim kupcima i predanosti naših zaposlenika, uspjeli smo se prilagoditi i ljubiteljima kafe omogućiti da u vlastitom domu dožive iskustvo slično onom u kafiću. Isto razmišljanje i kreativnost primijenili smo na naša gazirana bezalkoholna pića za odrasle, kao što je Schweppes u kombinaciji s asortimanom jakih alkoholnih pića koje distribuiramo kako bismo potaknuli uzbuđenje za „trenutak za aperitiv“ kod kuće.
Svoju brzinu prilagodbe novonastaloj situaciji naš tim u Bosni i Hercegovini pokazao je na realizaciji aktivnosti tokom Sarajevo Film Festivala. Naime, uslijed otkazivanja Festivala zbog pandemije, sve aktivnosti preusmjerene su u maloprodajne kanale putem kojih su javnosti predstavljena posebna izdanja bočica napravljenih za tu prigodu u ograničenim količinama, s ciljem održavanja pozitivnih prodajnih rezultata, ali i promocije Festivala kao važnog kulturnog događanja.
Naši marketinški i komercijalni timovi razvili su u partnerstvu s našim kupcima okretniji put do tržišta: ulaganje u aplikacije za dostavu hrane i kanale dostave kako bi se iskoristila prilika za zaradom u sektoru naručivanja hrane za vani te povećala aktivacija naših internetskih kupaca s vodećim trgovcima na malo.
Digitalizacija je također odigrala ključnu ulogu u našim rješenjima za podršku kupcima, omogućujući našim prodajnim timovima da se više fokusiraju na aktivnosti s dodanom vrijednošću. Preoblikovali smo svoj internet portal za kupce, što je uključivalo uvođenje digitalnog sistema za naručivanje i tehnologiju prepoznavanja slika za skeniranje naših proizvoda na policama trgovina. Te su inovacije našim kupcima olakšale život i omogućile nam da svoje proizvode bez napora dopremimo od skladišta do trgovina. Cijele godine naša ulaganja u sisteme za kartično plaćanje za prodajne automate također su našim potrošačima omogućila ključna rješenja za beskontaktno plaćanje.
Također vjerujemo da prilagodljivost znači prepoznavanje i rješavanje problema drugih, a to uvjerenje oblikuje podršku koju pružamo zajednicama već 70 godina. Zajedno s partnerima kompanije The Coca-Cola Company, naši snažni korijeni u zajednici značili su da smo u dobru položaju da djelujemo brzo i suosjećajno.
Intenzivirali smo suradnju sa Društvom Crvenog krsta/križa Bosne i Hercegovine kojem smo osigurali novčanu donaciju za nabavku zaštitne opreme i sredstava za higijenu putem Coca-Coline fondacije. Donacija u vrijednosti 100.000 američkih dolara (165.000 KM) uložena je u nabavku tunela za dezinfekciju, dezinficijensa, maski za višekratnu upotrebu, zaštitnih rukavica, zaštitnih naočala, zaštitnih odijela, zaštitnih vizira, tri bazne i 15 ručnih radio stanica.
Donacija je bila dio globalnog odgovora kojim Coca-Cola kroz svoju strategiju društveno odgovornog poslovanja podržava lokalne zajednice, pomažući i u situacijama vanrednih okolnosti i stanja nepogoda.
Pored novčane donacije, Coca-Cola HBC B-H je donirala i 26.300 litara vode i napitaka entitetskim društvima Crvenog krsta/križa, Gorskoj službi spašavanja i medicinskom osoblju ali još važnije, zaposlenici Coca-Cole HBC B-H svoje su volonterske sate donirali tokom najtežeg perioda pandemije, između ostalog i Društvu Crvenog krsta/križa BiH.
Ovaj i stotine drugih primjera na našim tržištima svjedoče o tome kako smo se prilagodili pandemiji zahvaljujući ulaganjima u naše ljude i njihovoj snažnoj vjeri u našu zajedničku svrhu. Izgradnja brzog i održivog oporavka, koji stvara vrijednost za sve, bit će nevjerovatno zahtjevan poduhvat, ali će nas i ispuniti. S prilagodljivošću koja je čvrsto povezana s našim načinom razmišljanja i kulturom te brigom za naše zaposlenike i partnere s kojima smo zajedno na ovom putu, uvjeren sam da idemo u pobjedničkom smjeru.
Coca-Cola HBC će u aprilu biti domaćin svoje prve virtuelne svjetske konferencije za rukovodstvo. Tema? #Adapt2Win.