Više od 88 posto javnih i privatnih medija u BiH je tokom epidemije virusa korona pretrpjelo finansijsku štetu kada je riječ o prihodu od marketinga i drugih komercijalnih aktivnosti, pokazala je anketa Udruženja BH novinari.
Cilj ankete bio je napraviti ocjenu o potrebama medija za saniranje ekonomskih posljedica izazvanih epidemijom, a u istraživanju su učestvovali urednici i vlasnici 51 javnog i privatnog medija iz BiH, saopšteno je iz Udruženja.
Komercijalni mediji u BiH, posebno radio i TV stanice, te štampani mediji i onlajn portali, najviše su pogođeni ekonomskom krizom izazvanom epidemijom virusa korona, smatraju ispitanici. Osim finansijskih posljedica koje u manjem ili većem obimu trpe praktično svi mediji u BiH, aktuelna kriza u velikom broju medija dovela je do redukovane produkcije medijskih sadržaja, a jedan, za sada manji broj medija, morao je otpustiti dio svojih zaposlenih novinara i administrativnog osoblja.
Čak 38 anketiranih vlasnika medija izjavili su da im je tokom krize broj oglašivača smanjen za najmanje 20 odsto. Više od polovine ispitanika navode kako su, uprkos krizi, uspjeli da plate doprinose za radnike i poreze državi, a manji dio medija, odnosno njih 13, nisu uspjeli da u potpunosti izmire te obaveze. Fakture dobavljačima i druge troškove proizvodnje programa nije platilo 14 medija, njih 30 ispunili su tu obavezu, a sedam medija je djelimično platilo troškove.
-Kakve su zapravo stvarne posljedice krize tek će se vidjeti, s obzirom na činjenicu da najveći broj medija, 54,9 posto, još nisu napravili procjenu ekonomske štete nastale za vrijeme pandemije. To je za sada uradilo 41,2 posto anketiranih - navedeno je u saopštenju.
Prema njihovim navodima, najveća šteta pretrpljena je kada je riječ o prihodu od marketinga i drugih komercijalnih aktivnosti 88,2 posto, slijedi pad prihoda od sponzorstva 7,8 posto, te grantova iz budžeta dva odsto.