Na putevima u BiH prošle je godine život izgubilo 277 osoba, dok su njih 10.403 teže ili lakše povrijeđene. Prema podacima BIHAMK-a, u istom periodu desile su se 36.672 saobraćajne nesreće, a u 7.494 slučaja bilo je poginulih i povrijeđenih.
Stopa smrtnosti
Tako je protekle godine stopa smrtnosti u BiH iznosila 72 poginule osobe na milion stanovnika, što je daleko od prosjeka Evropske unije, gdje od milion stanovnika pogine njih 49.
Najveći broj saobraćajnih nezgoda zabilježen je na ulicama u naselju (37,44 posto), zatim na magistralnim putevima (29,9 posto), onda slijede lokalni (18,35 posto), pa regionalni putevi (9,88 posto). Dnevno se desi više od 100 nesreća.
U Tuzlanskom kantonu, gdje je bilo i najviše nesreća, život je izgubilo 28 osoba. Po saobraćajnim nesrećama prednjače Hercegovačko-neretvanski kanton sa 31 poginulim te Zeničko-dobojski u kojem je poginulo 20 ljudi.
- Nepropisna brzina i brzina neprilagođena uvjetima na putevima jedan su od najčešćih uzročnika saobraćajnih nezgoda. Slijede saobraćajne nezgode nastale pod utjecajem alkohola i drugih opojnih sredstava. Među greškama vozača u gradskim uvjetima saobraćaja treba izdvojiti i vožnju na nedovoljnoj udaljenosti između vozila - navode iz BIHAMK-a.
Opasna mjesta
Da su podaci poražavajući, smatra i Ševal Kovačević, vještak saobraćajne struke, koji ističe da je loša infrastruktura glavni uzročnik velikog broja nesreća.
- Podaci nam govore da je osam posto od 100 hiljada stanovnika učestvovalo u nekoj saobraćajnoj nesreći. To je kao jedan grad. Uzroci su uvijek isti. Na prvom mjestu je brzina, koja nije adekvatna uvjetima na putu. Drugo je nepropisno pretjecanje, a na trećem mjestu je nesposobnost za vožnju. Tu je još i oduzimanje prvenstva prolaza – ističe Kovačević.
Da bi se ovakva crna statistika smanjila, Kovačević smatra da je neophodno hitno zabraniti vožnju vozačima koji izbjegavaju plaćati kazne.
- Moramo graditi autoputeve, brze ceste... Potrebno je označiti sva opasna mjesta. Nema alternativu gradnja gradskih obilaznica izvan velikih naseljenih mjesta – dodao je Kovačević.
Federacija BiH
Prema BIHAMK-u, najrizičniji putevi u FBiH su magistralna cesta M-17, odnosno dionica od Zenice do Maglaja, zatim dionica Doboj - Lukavac te Jablanica - Mostar, Bugojno - Gornji Vakuf i Bosanska Krupa - Bosanska Otoka.
Najopasnije ceste
Preduzeće "Putevi RS" označilo je 24 mjesta u tom entitetu kao crne tačke, a najopasnije su dionice Ljubogošta - Pale, put od Zvornika u pravcu Osmaka, a posebno je kritična relacija od Banje Luke ka Prnjavoru. Svi ulazi u Doboj i izlazi iz njega smatraju se izuzetno opasnim.