Eminentni New York Times objavio je tekst o segregaciji djece u školama u Bosni i Hercegovini.
Akcenat je stavljen na primjere "dvije škole pod jednim krovom" u Travniku i Mostaru.
Škola u srednjovjekovnom gradu Travniku je podijeljena metalnom ogradom i nasljeđem rata.
Svakog dana, djeca dolaze u ovu školu, ali samo da bi učili odvojeno, koristeći različite knjige i na drugačijim jezicima.
Djeca hrvatske nacionalnosti pohađaju školu u desnoj strani zgrade, dok njihovi bošnjački vršnjaci idu u školu u lijevoj strani zgrade.
"Oni ne žele da se družimo u školi, tako da se družimo nakon škole u kafićima" kazao je Iman Maslić, osamnaestogodišnji učenik.
Međutim, neželjena ili ne, podjele u BiH se produbljavaju, gdje nacionalistički političari opet podgrijavaju etničke rivalitete.
Istovremeno, autor navodi da su učenici umorni od tereta rata, jer kako su naveli nisu ga vodili, te mnogi nisu ni rođeni kada se sve događalo.
- Želimo da krenemo dalje, da sklonimo metalne ograde koje su nam nametnute - navode učenici.
Dalje u tekstu je navedeno da je princip "dvije škole pod jednim krovom" počela u Mostaru. Autor navodi da je Mostar podijeljeni grad, kojeg Hrvati žele kao prijestonicu "trećeg entiteta".
Današnja srednja škola u Mostaru nekada je bila na prvoj liniji rata. Učenici sa obje strane grada prisustvuju nastavi na prvim spratovima, dijele iste učionice, ali nikada sa drugim etničkim grupama.