Stravičan slučaj urušavanja vijadukta u italijanskoj Đenovi pokrenuo je pitanje sigurnosti mostova i u BiH. Vještak saobraćajne struke Ševal Kovačević kazao je za „Avaz“ da je mostogradnja u BiH solidna te da se u našoj državi posljednji most urušio prije oko 40 godina.
- To je bilo na Darivi u Sarajevu. Od tada, koliko ja znam, nismo imali nekih naročitih oštećenja. Mislim da se kod nas obilazak i redovne kontrole obavljaju redovno i to je u nadležnosti države – navodi Kovačević.
Kako kaže, može doći do zamora materijala zbog opterećenja, ali se tragedije mogu spriječiti redovnom kontrolom i obilascima.
- Vidjeli ste da je taj most urušen po pravoj liniji. To znači da je pukao na sastavu, što ukazuje da su spojevi slabi – kaže ovaj stručnjak.
Kovačević ističe da na mogućnost urušavanja nekog mosta ili vijadukta mogu utjecati razni faktori.
- Nije važna samo statika nego i geološka ispitivanja, da vidite na čemu se most pravi. Taj dio postao je nezaobilazan - ističe Kovačević.
Prednost BiH je, kako kaže, što skoro sve mostove i vijadukte gradi i održava država, odnosno državne kompanije.
- Koncesionari i privatnici rade tako da izvuku korist. Gdje god mogu „uštinuti“ kroz ulaganje i gradnju, oni će to učiniti. Dakle, prednost BiH je u tome – zaključuje Kovačević.