Malo je oblasti u kojima je Bosna i Hercegovina ostvarila tako vidljiv napredak, kao što je to kontrola zračnog prometa. Do prije samo nekoliko godina, BiH nije imala skoro nikakve kapacitete u toj oblasti, a sada je na pragu potpunog preuzimanja kontrole na svom nebu.
Osim toga, intenzivna regionalna saradnja rezultirala je time da je Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) postala značajan faktor u provedbi inicijative EU za uspostavu Jedinstvenog evropskog neba (Single European Sky).
Direktor BHANSA-e Davorin Primorac ističe kako je mnogo razloga za zadovoljstvo.
BHANSA je od prije tri godine najmlađi pružalac usluga zračne plovidbe u Evropi. Kakvi su rezultati nakon tri godine?
- Razdoblje iza nas izuzetno je uspješno za BHANSA-u, a što je najvažnije, izravnu korist od svih ovih aktivnosti imaju i država i društvo. Samo u prvoj polovini ove godine ostvareno je nekoliko važnih ciljeva. Naime, BHANSA je počela s pružanjem usluga iz Centra oblasne kontrole leta (ACC) - Operativna jedinica u Banjoj Luci (ATCU II). Uloženi su značajni napori za produljenje radnog vremena kontrole letenja na aerodromu u Tuzli, čime smo doprinijeli da ova zračna luka višestruko poveća promet putnika i robe. Za potrebe BHANSA-e, počeo je i najveći projekt školovanja kontrolora zračnog prometa u historiji Evrope. Slobodno mogu kazati da je BNANSA izrasla u respektabilnu agenciju, što je prepoznato i u evropskim razmjerima. Za zemlju koja ne tako davno nije imala skoro nikakve kapacitete za kontrolu zračne plovidbe u svom zračnom prostoru, ovo je ogroman uspjeh.
Koliki je zračni promet iznad BiH i kako to utječe na prihode koje ostvaruje BHANSA?
- Kroz sigurno i učinkovito pružanje usluga u zračnoj plovidbi, BHANSA iz godine u godinu kontinuirano ostvaruje povećanje kapaciteta u svom zračnom prostoru. Od početka ove godine do kraja novembra, u zračnom prostoru BiH bila su 337.424 leta, što je za 37.844 leta ili 12,63 posto više nego u istom razdoblju 2016. godine. Samim time, ostvaren je i značajan rast prihoda koje ubiremo. Jedan od glavnih razloga povećanja prometa je uvođenje prostora slobodnog planiranja letenja kroz projekt SEAFRA, koji smo realizirali zajedno s pružaocima usluga iz susjednih država - kazao je Primorac za "Večernji" , dodajući, između ostalog, da će do kraja 2019. BHANSA potpuno preuzeti kontrolu zračnog prometa iznad BiH.