IAA salon automobila tradicionalno se održava svake druge godine u Frankfurtu, ali je 2019. donesena odluka da se ova manifestacija preseli u Minhen. Prvi veliki sajam automobila u Evropi od početka pandemije održat će se od 7. do 12. septembra, ali i pored činjenice da mnogi proizvođači neće učestvovati, očekuje se veliki broj premijera.
Pored svih izazova koje donosi pandemija, ovaj događaj će se ipak održati ove godine, i to pod nazivom IAA Mobility. Kako samo ime govori, fokus je na mobilnosti pa će, osim automobila, biti predstavljeni i bicikli, električni trotineti, ali i neka inovativna rješenja poput letećih automobila i autonomne vožnje.
U skladu s odlukom Evropske unije da od 2030. zabrani prodaju benzinaca i dizelaša, predstojeći salon automobila u Minhenu bit će jasan pokazatelj pravca kretanja automobilske industrije u narednim godinama. Skoro sve premijere bit će potpuno električni automobili, a na domaćem terenu dominirat će njemački proizvođači.
Mercedes je spremio osam premijera, a od tog broja čak pet su potpuno električni automobili. Najznačajniji novitet je Mercedes EQE, koji će biti direktan rival Tesli Model S, a evropsku premijeru će doživjeti i EQB.
Bit će predstavljena i performantna AMG izvedba njihove najveće električne limuzine EQS, a najavljen je i koncept EQS SUV Maybach, koji će biti električna verzija modela GLS. Osim toga, najavljen je i prvi električni SUV model brenda Smart.
Audi je za salon automobila u Minhenu spremio koncept Grand Sphere koji prikazuje njihovu viziju potpuno električnog i autonomnog nasljednika modela A8. Što se BMW-a tiče, glavna pozornica je nakon 70 godina u Frankfurtu konačno stigla u njihov grad, pa ne čudi činjenica da će imati najveći štand. Kao i kod konkurencije, fokus će biti na električnoj mobilnosti, pa će posjetioci moći prvi put uživo vidjeti BMW iX i BMW i4, kao i revolucionarni električni skuter BMW CE 04.
Jedna od najočekivanijih premijera salona u Minhenu je Renault Megane, ali kao električni SUV. Megane E-Tech postavljen je na novu CMF-EV platformu, a, prema najavama, imat će domet od 450 kilometara.
Trend da veliki proizvođači preskaču sajamske manifestacije zbog visokih troškova nastavlja se i u Minhenu. Toyota i General Motors neće biti prisutni u glavnom gradu Bavarske, ali i kompletna Stellantis grupacija. Tu spadaju Fiat, Peugeot, Citroen, ali i Opel, koji neće imati priliku da se predstavi domaćoj publici.
Mnogi proizvođači i dalje kriju svoje karte, ali sasvim je jasno da će ovogodišnji salon automobila u Minhenu biti pokazatelj neminovne električne budućnosti automobilske industrije.