PREMIJERE

Nova izvedba popularnog vozila u BiH, predstavljena četvrta generacija modela Škoda Fabia

Prve slike prikazuju evoluciju dizajna

N. Demirović

4.5.2021

Nova Fabia na svjetlu dana - Avaz
Nova Fabia ugledala svjetlo dana - Avaz
Nova Fabia ugledala svjetlo dana - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+7

Škoda je večeras predstavila četvrtu generaciju modela Fabia. Prve slike prikazuju evoluciju dizajna, baš kao što je to bio slučaj između prve i druge generacije.

Ukupni izgled popularnog kompaktnog automobila mnogo je emotivniji, a prikazuje tipičan Škoda kristalni dizajn. MQB-A0 platforma na kojoj je zasnovana nova Fabia obezbjeđuje joj još 48 milimetara širine i 110 milimetara dužine. Bez obzira na to, model četvrte generacije očito ostaje kompaktan automobil.


Tradicionalni kristal dizajn

Upečatljiv izgled modela Fabia pojačan je tradicionalnim Škoda kristalnim dizajnom. Ključne karakteristike su kombinacija izraženih ivica, velike zapremine i naglašen kontrast između oštrih linija tijela i konveksnih površina. Na bočnoj strani vrata nalazi se linija inspirirana češkom zastavom i njenim prepoznatljivim trouglastim presjekom. Prednja svjetla sa LED tehnologijom sada su dopunjena dvodjelnim zadnjim svjetlima. Silueta prozora elegantno je istaknuta hromiranim obrisima, a široki zadnji difuzor poboljšava sportski i dinamičan izgled automobila. Tu će biti pet mogućih boja krova.

Četvrta generacija modela Fabia koristi MQB-A0 platformu, koja je omogućila da novi automobil bude veći. FABIA je dugačka 4.108 mm (veća za 111 mm), široka 1.780 mm (+ 48 mm), a međuosovinsko rastojanje je veće za 94 mm i iznosi 2.564 mm. Ovo povećanje dimenzija pruža mnogo više prostora kako za putnike u automobilu, tako i za njihov prtljag. Prtljažnik je također veći i ima zapreminu od 380 litara. Pored značajnog povećanja dimenzija, konstruktori su uspjeli zadržati težinu nove generacije gotovo nepromijenjenom.

Nova Fabia ima unutrašnjost koja pruža veći osjećaj prozračnosti od prethodne generacije, sa svježim bojama i pametnim novim karakteristikama, a da ne spominjemo vrste tehnologija i opreme koje su obično rezervirane za automobile najvišeg segmenta. Jedan od faktora koji je omogućio ovu evoluciju bila je prva upotreba MQB-A0 platforme u ovom modelu.

Ovaj model pridaje veliku važnost detaljima - novi dizajn kružnih ventilacionih otvora s obje strane instrument table, što se prvi put vidi u modernoj historiji brenda Škoda. Detalji u boji koji objedinjuju različite dijelove enterijera još su jedan važan element.

Drugi ključni element očito je veliki ekran osjetljiv na dodir, koji se nalazi visoko na instrument tabli. Linija ispod ekrana odražava liniju grebena poklopca motora, koja objedinjuje unutrašnjost i spoljašnjost automobila, kao i praktičnu korist - donji dio linije služi kao naslon za ruku korisnika, čineći lakšim rukovanje ekranom osjetljivim na dodir. 


Zadržana odlična dinamika

Nova Fabia je zadržala odličnu dinamiku i zahvaljujući novoj generaciji EVO motora, mala težina smanjuje i potrošnju goriva. Potrošnja goriva je smanjena zahvaljujući izvanrednoj aerodinamici - koeficijent otpora je 0.28, najniži u segmentu malih automobila. Faktori koji su omogućili ovaj odličan rezultat uključuju i novi dizajn točkova i optimizacija vazdušne struje oko točkova, kao i aktivne letvice u donjem dijelu prednjeg branika za protok vazduha za hlađenje, što je karakteristika koja se već koristi na verzijama modela Octavia.

Bit će dostupan izbor od pet pogonskih agregata. Osnovna verzija sa dva trocilindrična 1.0 MPI motora, koji isporučuju snagu jačine 48 ili 59 kW i povezani su na petostepeni manuelni mjenjač. U ponudi su i dva trocilindrična TSI motora sa direktnim ubrizgavanjem, jedan snage 70 kW (također sa petostepenim manuelnim mjenjačem), a drugi snage 81 kW ili sa šestostepenim manuelnim mjenjačem ili sa sedmostepenim DSG automatskim mjenjačem. Najjači pogonski agregat je 1.5 TSI motor koji isporučuje 110 kW snage sa sedmostepenim DSG mjenjačem.

Podrazumjeva se da Fabia dolazi sa širokim spektrom sistema bezbjednosti i asistencijama. Novi Fabia može imati devet vazdušnih jastuka (većina je standardno ugrađena - vazdušni jastuci za koljena i bočni vazdušni jastuci na zadnjim sjedištima su opcioni). I po prvi put se sva putnička sjedišta isporučuju sa ISOFIX priključcima i sistemima za postavljanje dječijih sjedišta. 

Nova opcija je paket Travel Assist, koji donosi automatizovane funkcije u vožnji. Kako se Fabia u gradskom saobraćaju osjeća kao kod kuće, automatizovana pomoć pri parkiranju i detektor prepreka za parkiranje je veoma korisna podrška.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.