Svaki put isto. Koliko god čovjek sam sebi pokušavao dokazati kako ova ''nova'' Škoda nema nikakve veze s onom ''starom'' Škodom, čuđenju u šta je češki proizvođač izrastao nikada kraja.
Sa svakim novim modelom ono je još jače, pa je tako i s Karoqom, automobilom koji se, na osnovu svega viđenog i doživljenog za vrijeme naše testne vožnje, bez pretjerivanja može svrstati rame uz rame sa svakim SUV-om na ovom svijetu.
Od čega početi? Možda od LED projektora u retrovizoru s logotipom Škode koji se ukaže na tlu po otvaranju vrata, a koji predstavlja izvanrednu najavu onoga što tek slijedi? Ili, pak, od najsavremenije tehnologije koja će zadovoljiti čak i najizbirljivije? Samostalnog držanja trake, bežičnog punjenja telefona ili, pak, sitnica kojima je Karoq slogan „Simply Clever“ podigao na još viši nivo i načinio ga automobilom potpuno podređenom putniku?
Dojam premiuma
Idemo, ipak, od početka. Najnoviji model u SUV ofanzivi Škode nedavno je kročio i u našu zemlju, kao kataloški nasljednik Yetija. Kažemo kataloški, jer s njim nema nikakve veze, čak niti prema segmentu kojem pripada, jer je Karoq dimenzijama veći i spada u čistokrvne kompaktne SUV-ove.
Međuosovinski razmak od više od 2,6 metara Karoq čini vrlo prostranim automobilom, mnogo prostranijim od Yetija. Mada dijeli dosta toga s Volswagenovim Tiguanom i SEAT-ovom Atecom, Česi su mu ubrizgali vlastiti karakter i prepoznatljive Škodine linije i stil. Čist dizajn, jednostavne linije i apotekarska preciznost u najkraćem su obilježja unutrašnjosti kojoj LED ambijentalna rasvjeta daje jak dojam premiuma.
Mada je Karoq prvi Škodin model s digitalnom instrumentalnom tablom, naš testni model imao je analogne instrumente, no, sve ostalo bilo je na najvišem mogućem nivou - savršen upravljač, sedmostepeni DSG mjenjač s tipkama za promjenu brzina na volanu, veliki kristalno čist ekran s intuitivnim osobinama, izvanredan Canton sound system s koncertnim ozvučenjem, udobna sjedišta s elektronskim podešavanjem i grijanjem (na svim sjedištima), bežično punjenje telefona, dva USB ulaza, dva mjesta za SD karticu, internet-povezivost... Sve je na najvišem nivou.
Za loš teren
Za vožnju se brine poznati 2,0-litarski TDI agregat sa 150 konjskih snaga i pogonom na sve točkove. Hvaliti ga nema više smisla, jer je o njemu sve rečeno. Ovaj motor Karoq čini vrlo dinamičnim i eksplozivnim automobilom, dok je potrošnja u rangu ekonomične. Naša verzija ima i opciju izbor načina vožnje (Eco, Normal, Sport, Individual, snijeg), ali i offroad funkciju, koja mu pomaže da bolje savladava loš teren, s prikazom relevantnih informacija na glavnom ekranu.
Sa svom silom senzora, stražnjom kamerom, funkcijom automatskog parkiranja, panoramskim prikazom automobila, Karoqom je, uprkos nešto većim dimenzijama, veoma lako upravljati. Među ostale dodatke možemo dodati i držanje trake s otporom upravljača u slučaju izlaska iz nje bez pokazivača smjera, upozorenje na sudar i samostalno držanje trake na brzinama većim od 60 km/h, nadzor mrtvog ugla, navigaciju sa čitačem znakova...
Dakle, apsolutno sve što trenutno postoji u autoindustriji, zbog čega je naš Karoq zaslužio vrlo visoku ocjenu, a zbog koje je krajnja cijena sasvim očekivana. Kako rekosmo na početku, ovo je „nova“ Škoda, Škoda koja odavno nije jeftin, već cijenjen i kvalitetan brend za koji se isplati dati novac. Zapitajmo se koliko bi ovo koštalo da na sebi ima neki „jači“ logo.
Kanta za smeće
Papiriće, prazne kutije od cigareta ili račune gurate po pretincima, pa ih poslije sakupljate da ih bacite? Škoda ima rješenje - malu kantu za smeće koja može stati u vrata, a koja predstavlja još jednu od stavki čuvene filozofije „simply clever“.
Kišobran, strugalica za led u poklopcu rezervoara, držač kartica kod prednjeg stakla, preklopivi stolići, mjesta za 1,5-litarske boce, držač za sigurnosni prsluk, sve to spada u dodatke koje će putnici itekako znati cijeniti.
Lična karta
DIMENZIJED/Š/V 4.382/1.841/1.603
Masa 1.561 kg
Prtljažnik 521 l
Gume 225/50 R18
MOTOR I MJENJAČ
Zapremina 1.968 ccm
Snaga 150 KS/3.500
Moment 340 Nm/1.750
Mjenjač DSG, 7 brzina
NA CESTI
Maks. brzina 196 km/h
Ubrzanje 0-100 8,7 s
Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 5,9/4,5/5,0
OPREMA
Serijska (Ambition): ESC, zračni jastuci naprijed, zračne zavjese naprijed, Isofix, aluminijske 16-inčne felge, retrovizor i ručke vrata u boji karoserije, paket za pušače, treći naslov za glavu natrag, preklopiva stražnja klupa, prednja sjedišta podesiva po visini, prednja svjetla za maglu, LED dnevna svjetla, osvijetljeni prostor kod nogu, automatska svjetla sa „Coming home“ funkcijom, Maxi Dot, infotainment radio Bolero 8, ekran u „glass“ dizajnu, kontrole za radio i telefon, smart link funkcija, Bluetooth, mreže u prtljažniku, kišobran, strugalica za led u poklopcu za rezervoar, tonirana stakla, stražnji parking senzori, elektronska parking kočnica, automatski klima uređaj, tempomat, pomoć pri kretanju brdu, ambijentalno osvjetljenje, glasovno upravljanje...
Testni model: Style unutrašnjost, srebreni krovni nosači, stražnja kamera, odabir načina vožnje s offroad tipkom, paket za loše ceste, Front Assist, adaptivni tempomat, držanje u traci, detektor mrtvog ugla, komforna telefonija (wireless i bežično punjenje), automatska duga svjetla, Family paket, Canton sound system, navigacija s glasovnim upravljanjem, grijana sjedišta naprijed i nazad, virtuelna pedala, dodatno grijanje, Smart link, elektropodesivi, grijani i elektropreklopivi vanjski retrovizori, LED projektori u retrovizorima s logom Škode...
CIJENA
Osnovni benzinac (150 KS)
42.184 KM
Osnovni dizelaš (115 KS)
48.052 KM
Testni model
72.738 KM