Samo desetak dana nakon što je specijalizirani žiri proglasio Volvov model XC40 evropskim automobilom 2018. godine, naš list imao je priliku upoznati se s kvalitetima koji su švedskom SUV-u donijeli ovu prestižnu titulu.
Na nesvakidašnjem druženju u poznatom slovenskom zimskom centru Kranjskoj Gori novinar “Dnevnog avaza” prisustvovao je regionalnoj promociji debitanta Volva u segmentu kompaktnih SUV-ova premium klase, koju je začinila prigodna testna vožnja po snijegom prekrivenim cestama u okolici Kranjske Gore, na tromeđi Slovenije, Italije i Austrije, koja je imala neminovan i skoro unaprijed poznat epilog – vrhunski.
XC40 prvi je model Volva koji je dobio nagradu za evropski automobil godine i, općenito, prvi SUV kojem je to uspjelo za rukom.
Poznati geni
Prema riječima produkt menadžera Volva Kristijana Anđelkovića, automobil je dizajniran oko korisnika i prvi je koji je postavljen na novu platformu CMA, najveće torzijske čvrstoće, koja će poslužiti za veliki broj budućih električnih modela Volva.
XC40, koji dolazi iz fabrike u Švedskoj, tipičan je predstavnik skandinavskog dizajna u manjem pakovanju (dugačak je 4.425 milimetara). Nosi poznate Volvove gene, uz odmak koji ga karakterom odvaja od veće braće XC60 i XC90. Unutrašnjost je poznata iz ostalih automobila Volva, a odlikuju je materijali i kroj vrhunskog kvaliteta te savremen i čist izgled.
Digitalna instrumentalna tabla od 12,3 i veliki ekran multimedije od 9 inča dolaze već u osnovnom paketu opreme, a onima zahtjevnijim na raspolaganju su vrhunski i inovativni Harman Kardon audiosistem sa 13 zvučnika sa povezivim uslugama Carplay, Android Auto te Volvo On Call, koja omogućava čak i isporuku robe kupljene preko interneta u automobil.
Motorizaciju za sada čine dizelski D4 od 190 i benzinski T5 agregat od 247 konjskih snaga, a ponuda će uskoro biti obogaćena s još tri motora, dva benzinska (T3 od 156 i T4 od 190 KS) i jednim dizelskim (D3 od 150 KS). A za zahtjevnije, tu je i sportski paket R Design.
Sinonim za sigurnost
Volvo odavno važi za jedan od sinonima za sigurnost na točkovima, a ta će se tradicija nastaviti i sa modelom XC40. Automobil je prepun tehnologije, a već u standardnoj opremi ima City Safety sistem sa prepoznavanjem drugih vozila, pješaka i životinja, s upozorenjem i automatskim kočenjem. Tehnološki, jedan je od najnaprednijih modela na tržištu.
Testnu vožnju, koja je, igrom slučaja, obavljena u teškim zimskim uvjetima, XC40 učinio je skoro ljetnom, potvrdivši da sa pravom cilja na najjače predstavnike segmenta. Za vožnju verzije sa 190 konjskih snaga i osmostepenim automatskim mjenjačem, možemo pronaći samo riječi hvale, što potvrđuje i rezultat evropskog izbora.
Inteligentni prostor
Ono čemu su dizajneri posvetili mnogo pažnje je – inteligentni prostor. U želji da korisnicima omoguće što veći broj iskoristivih pretinaca, Šveđani su osmislili brojne pametne mogućnosti odlaganja.
Tako u vrata, koja su dijelom napravljena od recikliranih plastičnih boca, uz bocu od 1,5 litara, možete staviti čak i laptop, a tu su i prostor ispod sjedišta, u naslonjaču za ruke, kukice, ladice, prostor za bežično punjenje telefona… a na raspolaganju imate čak i odlagalište za smeće.
28.990
eura je početna cijena modela na bh. tržištu, sa T3 motorom od 156 KS i prednjim pogonom