Neki od najuspješnijih preduzetnika moraju još mnogo da rade na vještini slušanja. Ako dozvolite sebi da čujete šta drugi imaju da kažu, naročito kolege i vaši klijenti, učinićete sebi veliku uslugu. Povratne informacije za poslovnog čovjeka mogu biti od neprocjenjive vrijednosti. Budite oprezni da ne kritikujete ili osuđujete – jednostavno ih saslušajte.
Evo pet tehnika da budete uspješniji u slušanju:
Oslobodite svoj govor tijela
Vaše tijelo otkriva da li ste zaintersovani za ono što sagovornik ima da kaže. Kada aktivno nekoga slušate, blago se nagnite i ostvarite kontakt očima. Jednostavan osmijeh i povremeno klimanje glavom pokazaće da ste zainteresovani i uključeni.
U situacijama kada se osjećate nelagodno može se desiti da nesvjesno prekrstite ruke, stavite ih u džepove ili na neki drugi način pokažete da ste nervozni. Ove male fizičke barijere mogu obeshrabriti ljude u namjeri da vam priđu.
Ostanite uključeni
Ako ste u okruženju koje je krcato ljudima, usredsredite se više na osobu koja je u vašem društvu, a manje na ono što se događa okolo. Slično, kada razgovarate telefonom učinite napor da isključite kompjuter i posvetite nepodjeljenu pažnju osobi sa kojom razgovarate. Kada osete da im se ne posvećuje dovoljno pažnje, ljudi se često osjećaju nevažnim. Probajte da ih poštedite ovih osjećanja.
Odolite iskušenju da prekinete nekoga usred rečenice
Često osjećamo snažan poriv da završimo rečenicu svog sagovornika da bismo mu pokazali da razumijemo poruku. Ipak, ova navika može izazvati pogrešan efekat i biti shvaćena kao vaša neučtivost i nestrpljenje. Slušanje gradi povjerenje. Kada nekome ‘upadnete’ u riječ, ma koliko vaša namjera bila dobra, znajte da ste sprečili sagovornika da u potpunosti izrazi svoja osjećaja ili mišljenje. Da sebe lakše iskontrolišete, uvijek napravite pauzu od nekoliko sekundi prije nego što odgovorite.
Postavljajte pitanja
Dvije najmoćnije riječi u razgovoru su „Recite mi”. Ljudi će se oraspoložiti kada ih upitate važna pitanja i pažljivo slušate njihove odgovore. Ako pokažete aktivno interesovanje za živote drugih, oni će vam uzvratiti istom mjerom.
Otvorena pitanja pružaju najbolju priliku za ljude da daju opsežan odgovor na zadatu temu. Ona čine da razgovor teče glatko. Ako ne razumijete poentu koju neko iznosi, uvijek pitajte da vam pojasne stvar.
Vježbajte empatično slušanje
Ne slušajte samo svojim ušima, slušajte i očima i svojim srcem. Ne morate da se složite sa sagovornikom da biste pokazali razumijevanje. Zamislite kako se on ili ona osjećaju. Stavite se u njihovu poziciju da biste u potpunosti razumjeli tuđu tačku gledišta.
Nažalost, većina ljudi ne sluša da bi razumjeli, oni slušaju da bi dali odgovor. Zato je važno da se ne fokusirate previše na ono što ćete sljedeće kazati. Usredsredite se na sagovornikovu priču. Postavite sebi pitanja poput „šta bih ja uradio da sam na njegovom mjestu?”. I tek kada ste u potpunosti apsorbovali sve što je rečeno, odgovorite promišljeno.
Slušanje spada u red vještina komunikacije i jedno je od ključnih sastojaka uspjeha. Personal Development Program na ITAcademy u Sarajevu posvećen je isključivo razvijanju korpusa vještina neophodnih za uspjeh u bilo kojoj karijeri. Više o programu možete saznati na ovoj adresi.