Način oglašavanja se promijenio čak i u posljednjoj godini, a kamoli u poslednjih nekoliko godina. U 2015. godini moglo se vidjeti mnogo drugačijih (i dobrih i loših) načina na koje se razni proizvodi reklamiraju na tržištu.
Jedan od najboljih načina da svoj marketing učinite drugačijim a kvalitetnim jeste da se uvijek trudite da svoju publiku iznenadite nečim zanimljivim i novim. Pred vama su neke od nekonvencionalnih metoda koje za magazin „Ink” izdvaja Ed Zitron, marketinški i PR stručnjak, autor i direktor kompanije "EZ-PR.com".
Proširite vašu postojeću publiku
2011. godine jedan kupac Starbaksa je slikao telefonom svoju karticu, podijelio fotografiju na društvenim mrežama i pozvao ljude da je upotrebe. Starbaks je iskoristio popularnost tog korisnika i nesebično djelo koje je učinio i pretvorio to u poruku brenda - "Dijelite nesebično".
Nemojte da previdite činjenicu da su vaši klijenti mogućnost da širite svoje poruke. Jedno je privući nove klijente kroz klasične načine oglašavanja, a drugo je pronaći svoje klijente uz pomoć postojećih. Reklama koja se širi od usta do usta je stari trik, ali pronalaženje novog načina da to iskoristite može dati izvrsne rezultate.
Saznajte gde su vaši klijenti, čak i kada su to neobična mjesta
Jedan fotograf je uspio da privuče mnogo više klijenata tako što je ostavio svoj oglas u javnom toaletu. Nakon što je shvatio da većina njegovih klijenata posjećuje određeni bar, stavio je reklamu u toalet tog bara i tako ubrzo povećao broj svojih klijenata. Kada znate kuda se vaši klijenti često kreću možete lakše da odredite kako i gde je najbolje da pozicionirate svoju reklamu.
Razvijajte lične veze
Ova metoda djeluje prilično očigledno, a svi znaju čuveni primer Koka-Kole, koja je iskoristila ovu metodu u njihovoj kampanji sa imenima i porukama na flašicama i limenkama. Razmislite o tome kako možete da personalizujete svoje proizvode ili kako možete da uključite i same klijente u taj proces. Koka-Kola je to učinila pozivajući svoje klijente da smisle poruke za etikete na flašicama ili da dobiju pakovanje sa svojim imenom ili prezimenom.
Ovaj jednostavan gest vam omogućava da ostvarite ličnu i jaku vezu sa svojim potrošačima na duže staze. Možda vam se ova i slične metode na početku mogu učiniti banalnim. Ali ako malo bolje obratite pažnju na sveopštu pomamu za slikanjem „selfija“ i dijeljenjem fotografija sa ličnim imenom na Instagramu, uvidjećete da je Koka-Kola napravila vrlo pametan potez. Ova metoda jednostavno funkcioniše.
Recite "hvala" na poseban način
Kompanija "TD Kanada trast" je iskoristila ovo u svojoj kampanji "TD – Hvala ti", u kojoj su podijelili preko 300.000 poklon-bonova u vrijednosti od 20 dolara svojim klijentima. Ne morate da dajete toliko veliku sumu. Važno je da osmislite kako možete da se zahvalite svojim klijentima na vjernosti i date im zauzvrat nešto što će za njih biti posebno. To može biti i jednostavan poklon-kôd, koji će omogućiti neke popuste za buduće kupovine. Primjera radi, kompanija „Opentejbl“ je osmislila VIP program u kome se poklanjaju poeni pri svakoj rezervaciji, tako da na kraju potrošači te poene mogu da pretvore u poklon-bonove.
Nemojte da potcjenite moć interneta
Jeste li ikada videli neki fleš mob? Fleš mob (engl. Flash mob) je događaj na kome se grupa ljudi iznenada sastaje na unaprijed dogovorenom mjestu, izvede neobični i naizgled besmisleni performans (na primjer, svi istovremeno otvore kišobrane, svi legnu na pod...) u kratkom vremenu, a zatim se raziđu.
Ovakvi događaji često dobijaju mnogo medijske pažnje, a posebno na društvenim medijima. Banko Sabadel je kreator jednog od poznatijih fleš mobova u kome je koristio Betovenovu "Odu radosti" koju je svirao orkestar sa posmatračima u pozadini. Sličnu kampanju u našem regionu je imala Beogradska filharmonija. Zahvaljujući dijeljenju snimka ovakvog događaja putem interneta, oni su postali prilično poznati i prepoznatljivi čak i među ljudima koji inače ne bi znali ko su. Iako ponekad ovakve akcije mogu da djeluju napadno, ako se urade na zanimljiv način, na pravom mjestu i u pravo vrijeme, mogu da privuku dosta pažnje.
Iskoristite info-grafike
Iako mnoge organizacije i brendovi danas koriste info-grafike, važno je da umijete da ih ispravno koristite. Ako u tome uspjete, to vam može pomoći da lakše pridobijete pažnju potrošača za koju je teško izboriti se u posljednjih nekoliko godina. Riječi nisu više ni izbliza toliko snažne i efikasne kao što su nekad bile, a multimedijalna komunikacija je sve više zastupljena. Info-grafici su odličan način da objasnite neku temu, ili date informaciju na zabavan i zanimljiv način. Oni takođe omogućuju lako i brzo širenje na internetu, putem društvenih medija, platformi, blogova...
Ljudi mrze reklame, osim ako su kreativne
Ovo ne znači da treba da uložite više kreativnosti samo u oglase. Mekdonalds je 2010. godine kreirao mnogo oglasa u kojima su iskoristili raskrsnice, dizajnirajući ih tako da izgledaju kao krompirići. Inovativni marketing poput ovog je dobar samo ako uz to stekne i publicitet.
Ljudi će upamtiti nešto što je drugačije, čak i ako je očigledno da je to reklama za neki proizvod.
Metodologija marketinga se mijenja. Zbog raširene primjene računara i interneta, prethodna praksa više ne donosi dobre rezultate. Sa druge strane, primjena novih marketinških metoda omogućava višestruko jači uticaj na tržište nego ranije.
Višestruko veći profit, takođe. Ipak, samo preduzeća koja imaju sposobne i veoma dobro plaćene stručnjake mogu da primjene ova nova znanja. Ako želite da postanete jedan od takvih stručnjaka, potrebno obrazovanje možete pronaći na ovom specijalizovanom programu.