Internet sve više postaje glavni način komunikacije između potrošača i brendova. Često možemo čuti fraze poput „Ako vas nema na internetu, onda ne postojite“. Bilo da je u pitanju razmjena informacija ili prodaja proizvoda i usluga, od presudnog je značaja da vodite uspješnu onlajn marketinšku kampanju.
To ne znači samo da budete prisutni na internetu putem internet-sajta, društvenih mreža i drugih kanala. Važno je na pravilan način iskoristiti potencijale svakog od tih kanala i precizno isplanirati svaki korak. Dobar plan je prvi preduslov za postizanje željenih efekata. Uspješna marketinška kampanja podrazumijeva da je prava poruka prenijeta pravoj ciljnoj grupi u pravo vrijeme uz što manje troškove.
Ukoliko se marketing ne planira na pravi način, u najboljem slučaju neće biti nikakvog efekta, ma koliko truda i novca da uložite. Pred vama su neki od najčešćih propusta koji se prave u oglašavanju na internetu, ali i načini kako da ih izbjegnete i ispravite.
1. Određujete ciljnu grupu na osnovu pogrešnih parametara
Ponekad marketinški stručnjaci prave greške misleći da njihove potrošače i klijente određuje zanimanje ili uzrast. U većini slučajeva se radi o različitim ljudima, različitih godina i zanimanja.
Zato, umjesto ovakvog grupisanja, pokušajte da razmišljate o niši, odnosno o segmentu tržišta kome želite da se obratite. Taj segment predstavlja skup ljudi koji su okupljeni oko nekog zajedničkog problema, a ne moraju biti istog zanimanja ili uzrasta. Vaš posao je da rješite taj problem.
Primjera radi, ovo ne znači da su advokati niša, niti su to domaćice ili mali preduzetnici. Vaša ciljna grupa mora da bude konkretnija kako bi vaša kampanja na internetu bila što efikasnija.
Savjet: Uzmite malo vremena za razmišljanje o tome šta je problem koji vaš proizvod ili usluga rješava, a zatim odredite ko su ljudi koji bi mogli da imaju takav problem.
2. SEO ne može da zamjeni kvalitetan sadržaj
Iako je SEO dobar, internet-marketing zahtjeva dodatne vještine, a ne samo određivanje ključnih riječi. Vaš glavni cilj bi trebalo da bude pružanje bitnog i kvalitetnog sadržaja koji je u skladu sa očekivanjima tržišta. Ako ne posjedujete dobar sadržaj i ne uložite svoju kreativnost, SEO vam neće pomoći, a uloženi novac će biti uzalud potrošen.
Savjet: Vaša web stranica je jedan od najvažnijih kanala komunikacije između vas i vaših klijenata. Zato se pobrinite da bude zanimljiva, kako bi se posjetioci stalno vraćali. Konstantno nudite nove sadržaje i nove informacije, kako biste im pružili novo iskustvo svaki put kada posjete vašu stranicu.
3. Vaša web stranica ne zadovoljava očekivanja posetilaca
Ako ste uložili dosta vremena i truda (i novca) kako biste privukli posjetioce na vašu web stranicu, rezultat bi trebalo da bude vidljiv i osjetan. Često se dešava da posjetioci samo svrate, pogledaju stranicu i ne udubljujući se u sadržaj – odu. Razlog tome je najčešće loš dizajn ili komplikovana navigacija. Da bi posjetioci uopšte počeli da se bave sadržajem, potrebno je da im priuštite efektan vizuelni doživljaj.
Savjeti: Dobar dizajn i korisničko iskustvo su važni, zato uložite u testiranje interakcije posetilaca sa vašom stranicom. Jednostavna navigacija je uvijek dobra kako biste izbjegli nepotrebno gubljenje vremena posetilaca na snalaženje. Ako, uprkos svemu, marketing nije dovoljno efikasan, razmotrite vašu ponudu. Postoji mogućnost da upravo ona pravi problem.
4. Niste dosljedni
Dosljednost je ključna i važna u svim segmentima marketinga, pa tako i kada je internet u pitanju. To u ovom svijetu znači da ne možete slati različite poruke na različitim društvenim mrežama, a nešto treće putem web stranice.
Možda mislite da je politika „što više, to bolje” pametna, ali to ovdje nije slučaj. Na ovaj način ćete samo zbuniti svoje korisnike i potrošače i oni neće znati šta je zapravo ono što im nudite. Kao što je važno da budete dosljedni u poruci, važno je da budete dosljedni i u aktivnosti. Ako ste, recimo, vrlo aktivni mesec dana na Tviteru, a onda ne postavite ništa narednih mesec dana, izgubićete veliki broj pratilaca.
Savjeti: Uskladite ton i poruku kojom se obraćate svojoj ciljnoj grupi na svim kanalima interneta, ali isto tako ih prilagodite mediju. Tako na primjer, Tviter zahtjeva konstantnu aktivnost, dok previše informacija postavljenih na Fejsbuku može da pretrpa vašu stranicu, pa će zbog toga neki sadržaji ostati neprimjećeni. Ne gubite entuzijazam ukoliko baza fanova ne raste kako ste očekivali. Testirajte različiti sadržaj u različito vrijeme kako biste utvrdili gdje, šta i kada treba da objavite.
5. Naučite razliku između marketinga i dosađivanja
I-mejl marketing je izrazito korisna strategija oglašavanja i zadržavanja korisnika, ali pretjerivanje može da izazove suprotan efekat.
Savjet: Ne šaljite i-mejlove prečesto. Jednom nedeljno je sasvim dovoljno, osim u slučaju kada imate nov, neodoljiv sadržaj ili ponudu. Ne šaljite samo suhoparne informacije o vašoj kompaniji i ponudama. Kreirajte zanimljive novosti kojima ćete pomagati svojim korisnicima, informisati ih ili zabavljati.
Kako biste izbjegli greške i provjeravali uspjeh svog marketinškog plana, bitno je da uvijek pratite rezultate i efekte. To uključuje prodaju, broj posetilaca, aktivnost i interaktivnost korisnika interneta na vašim društvenim mrežama, web sajtu ili blogu.
Ne zaboravite da je za svaki marketinški plan potrebno vrijeme da bi se rezultati pokazali. Zbog toga je dobro da pravite dugoročnije planove i da ne odustajete ako odmah u prvih nekoliko dana ne postignete visoko postavljene ciljeve.
Prije nego što potpuno odustanete od neke strategije i pređete na razradu nove, razmotrite šta možete poboljšati u postojećoj ponudi ili makar pronađite problem zbog kog ona nije uspjela. To će vam pomoći da ne učinite istu grešku ponovo. Dobar marketing zahtjeva neprestani rad, usavršavanje i učenje, zato je važno da, osim na unapređivanju plana, radite i na sebi. Ako želite da naučite više o strategijama oglašavanja na internetu i unaprijedite svoje vještine, više o tome možete saznati ovdje.