Dizajn ambalaže je jedno od vrlo moćnih sredstava, koje može bitno da utiče na promjenu ideje o cijelom brendu.
Dobar primjer
Koliko je dizajn ambalaže bitan nedavno je na kreativan način pokazala i hrvatska reklamna agencija Imago. Naime, oni su odlučili da promovišu svoj paket usluga za branding i dizajn ambalaže zanimljivom PR stunt kampanjom i tako privuku pažnju šire javnosti i ukažu na značaj dobre ambalaže.
"Kako bi pokazali moć dobre ambalaže, odnosno prenijeli poruku da su dobro zapakovani proizvodi bolje primjećeni, ekipa ImagoBOX je odlučila da svakodnevne i neprimjetne predmete zapakuje u gradu i posmatra reakcije ljudi. Zanimljivo je bilo gledati kako su ljudi, koji su bar stotinu puta u životu prošli pored neke klupe ili sličnog predmeta u gradu ne obraćajući pažnju, danas zastajali, vadili mobilne telefone i fotografisali. To je ta razlika koju čini dobra ambalaža”, istakao je Igor Mladinović, glavni kreativni direktor Imago reklamne agencije.
Danas je osmišljavanje ambalaže jedan od temelja razvoja gotovo svakog proizvoda i obavlja se već u ranim fazama razvoja brenda. Ovo su neki od savjeta koji vam mogu pomoći da stvarate funkcionalnu i kreativnu ambalažu.
1. Počnite istražujući.
O ambalaži bi trebalo razmišljati još u procesu razvoja proizvoda. Ali kako proces ne zavisi od dizajnera, dešavaće vam se da dizajnirate ili redizajnirate ambalaže već gotovih proizvoda.
No, bez obzira na trenutak uključenja, vaš dizajnerski proces bi trebalo uvijek da započne istraživanjem.
Ispitajte, prije svega, ciljnu grupu: uzrast, interesovanja, stil života, oblačenja... Svi ti detalji vam mogu pomoći da odredite koja i kakva ambalaža će im biti najatraktivnija. Potrošači su najbolji izvor inspiracije. Ipak vi treba da kreirate nešto što oni žele da vide i upotrebe. Ispitajte kako i zašto konkurentski proizvodi ne uspjevaju da zadovolje njihove potrebe i to iskoristite na najbolji način. Izradite nekoliko ideja kako biste dobili što bolju predstavu o tome kako bi krajnji proizvod mogao da izgleda.
2. Držite se jednostavnosti.
Filozofija „Manje je više” važi za mnoge proizvode. Ako pokušate da prodate ambalažu, a ne proizvod, to može da ima suprotan efekat. Ne zaboravite osnovnu namjenu ambalaže, a to je pakovanje proizvoda. Ako kreirate preglomazne ambalaže samo da bi na njih stali svi elementi vašeg dizajna, to će svakako postati manjkavost a ne vrlina. Upamtite da je laka prenosivost vrlo važna. Takođe, standardni oblici pakovanja određenih proizvoda su zapravo i najbolja rješenja. Potrošači su na njih navikli i tražiće takve oblike u prodavnici. Ako želite da im privučete pažnju, neka to bude neki drugi element.
3. Razmislite o pozicioniranju brenda.
Tržišno pozicioniranje i brandiranje su važni faktori koje treba da imate u vidu. Ispitivanjem ciljne grupe doći ćete do brojnih korisnih informacija o tome kako da privučete pažnju potrošača ambalažom. No, da biste potrošače zadržali, bitno je da ispitate i sam brend. Izdvojte vrijednosti koje najviše ističu, ispitajte šta potrošači najviše cijene kod brenda za koji radite. Trudite se da vaša ambalaža oslikava baš takve vrijednosti. To će umnogome uticati na primjenu boja, oblika i sl.
4. Razmišljajte o načinu prodaje.
Danas se često kreiranju ambalaže pristupa odvojeno od koncepta prodajnog mjesta u kojem će se ta ista ambalaža nalaziti. Takav pristup nije nužno loš jer se nakon inicijalnog probnog perioda uoče neke dodatne činjenice, koje onda mogu pomoći prilikom razvoja specifičnog prodajnog doživljaja, ali u stvarnosti to znači dodatna ulaganja zbog unapređenja prodaje. Kako bi se izbjegli takvi problemi, dobro je da prije nego što krenete u izradu ambalaže ispitate kako će se proizvod prodavati.
Prodaja preko interneta i prodaja u prodavnicama znače i razlike u pakovanju. Prilikom internet prodaje kupci nemaju mogućnost bilo kakvog fizičkog kontakta sa proizvodom. Zato je za njih vizuelni doživljaj najbitniji. Možda je najbolji primjer korištenja ambalaže integralno osmišljene za uređenje prodajnog mjesta Švajcarska kompanija Freitag, koja svoje reciklirane proizvode (torbe, novčanike i slično) izlaže unutar pripadajuće ambalaže koja je poslagana duž zidova prodavnice. Na taj način ne samo da je dobijen ujednačen izgled svih trgovina već se i dosledno prati filozofija brenda. Uz to su smanjeni troškovi najma, a za uređenje prostora su potrebna minimalna sredstva: nekoliko polica i vješalica.
5. Fokusirajte se na tipografiju.
Bez obzira na to da li se proizvod prodaje preko interneta, u prodavnicama, ili u obje varijante, tekst na ambalaži mora biti čitljiv. Ciljna grupa je ta koja određuje kako čitav dizajn tako i koliko bi mala ili velika slova trebalo da budu.
Boja teksta igra značajnu ulogu u ukupnom dizajnu ambalaže. Takođe, vrlo važno je uskladiti i količinu teksta. Izdvojite ono što je važno na pakovanju i trudite se da izostavljate suvišne tekstove. Ako potrošači budu morali da se naprežu i čitaju zašto je neki proizvod sjajan, vrlo je vjerovatno da će kupiti konkurentski, koji to pokaže jednom slikom.
Ako imate kreativne ideje, često zamišljate kako bi neki proizvod trebalo da izgleda, onda je dizajn idealna karijera za vas. Danas postoje programi koji vam mogu pomoći da brzo i lako postanete dizajner i stvarate ambalaže, bilborde, naslovne strane magazina, knjiga, plakate...
Više o profesionalnoj edukaciji u oblasti dizajna možete saznati ovdje.