Sigurno ste makar jednom u životu za nekoga pomislili da će sigurno uspjeti, čime god da se bavi.
Kada biste morali da objasnite zašto ste toliko uvjereni, vjerovatno biste – poslije mnogo razmišljanja – rekli: „Ne znam, imam takav osjećaj”.
U stvari, vi ste primjetili mnoge sitnice koje zajedno daju „paket” uspješnog preduzetnika. Zato, kada u nekom trenutku nepostojeći preduzetnik poželi da bude ljekar, advokat, slikar ili biznismen, taj paket će upotrijebiti i unaprijediti. I uspjeti.
Ali koji su to znaci koje ste možda i nesvjesno primjetili kod nekoga i koji su vas privukli pa naveli na ideju o uspjehu?
1. Nikada im nije dosadno
To ne znači da su roboti, oni se jednostavno trude da nikada ne traće vrijeme. Pa šta ako ih kuhanje ne interesuje? – Nije zgoreg znati. Nikad se ne zna kada će im poznavanje različitih tehnika flambiranja biti neophodno. Upravo takva znanja su ono čime možete da pridobijete nove saradnike ili klijente. Jednostavno: ljudima je prijatnije da rade sa onima sa kojima imaju nešto zajedničko.
2. Vole da se dokazuju
Kada primjete da su ostavili dobar utisak, potrude se da taj utisak i „zapečate”. Ako su zaista na putu uspjeha, onda to urade duhovito, jasno, a opet ne previše nametljivo. Ukratko – rizikuju da biste ih zapamtili.
3. Rade na sebi
Učili su, slušali i vježbali i tako stekli znanja koja umiju i da primjene (sva znanja su primjenljiva, ali i to treba umjeti). Zato što imaju snažnu osnovu, umjeli su da cijene sebe i svoje napore i tako se poslodavcima i predstavili i uspjeli da se „prodaju”. Nastavili su da uče i tako postajali sve bolji, sa sve brojnijim znanjima i interesovanjima. Kada su odlučili da rade za sebe, imali su ime, iskustvo i reputaciju. Za početak, i više nego dovoljno.
4. Poštuju i svoj i tuđi rad
U svakom poslovanju prioriteti su isti: dostaviti rješenja (poslovna, strateška, kreativna, funkcionalna...) u zadatom roku i na najbolji mogući način. Niko nije gospodar tuđeg vremena. Ako se zadatak prihvati, prihvataju se svi njegovi elementi, a rok je jedan od ključnih. Tako saradnici u vama prepoznaju profesionalca i preporučuju vas i drugima. Ne zavaravajte se da se loša poslovna reputacija lako poboljšava. Naprotiv.
5. Žele ih
Potrošači žele njihove proizvode ili usluge. Ovo je jedan od ključnih pokazatelja uspjeha. Vaša porodica će izabrati vas jer vas voli i želi da budete uspješni. Nepoznati nema nikakve koristi od vaše sreće. Sa druge strane, čitavo tržište je tu da izabere proizvod ili uslugu po svojoj želji ili po svojim potrebama. Ako i tada izabere baš vas – uspjeli ste. Zato nema opuštanja, jer čim prestanete da održavate nivo koji ste postavili, otići će kod konkurencije. Jer – još jednom – potrošače nije briga za vašu sreću.
Danas mnogi misle da naprosto treba da daju otkaz, naprave sajt, tuđu strategiju prilagode sebi i – puf! – osvojiće svijet. To se nikada nikome nije dogodilo. Nijedna od ovih stavki ne funkcioniše sama po sebi.
Samo „paket“ možda može da vas dovede do potencijalne prilike za manje uspjehe koji će vam omogućiti da pokušate da ostvarite jedan veći, pa da kasnije steknete pravo na veliku šansu.
Ipak, ne gubite nadu. Ako ste i kod sebe primjetili ove suptilne znake koji ukazuju na to da imate potencijala za uspjeh - ne odustajte! Ako niste - sada znate šta treba da činite. Uložite u svoje obrazovanje, radite na sebi i uspjeh će doći.