NAUKA

Osam lakih načina da postanete lider

Studija Harvard Business reviewa

Mi. K.

24.3.2016

Studija koju je Harvard Business review nedavno objavio pokazala je da više od 50 posto od 20.000 ispitanika tvrdi da ih njihovi pretpostavljeni dovoljno ne poštuju.

Problem je očigledno što nedovoljno menadžera ima svijest o tome koliko uzajamno uvažavanje između menadžmenta i zaposlenih u praksi znači.

Jedna druga studija pokazala je da 60 posto menadžera smatra da su prezauzeti da bi bili učtivi, 29 posto tvrdi da se ponaša kao i ostali lideri u organizaciji, a 4 posto je priznalo da ne poštuje svoje zaposlene jer, prosto, mogu da se tako ponašaju.

Kao rukovodilac u svojoj organizaciji, treba da znate da će neki jednostavni postupci povećati zadovoljstvo i produktivnost vašeg sektora. Evo nekoliko provjerenih savjeta iz prakse.

Budite prisutni

Ne potcjenjujte moć fizičkog prisustva. Potrebno je da budete uz svoje zaposlene, da šetate i budete viđeni po kompanijskim prostorijama. Ne možete stalno komandovati sjedeći za stolom. Vaši zaposleni treba da vas vide i vi treba da vidite njih.

Fokusirajte se na svoj tim

Trudite se da sebe gurnete u drugi plan i saznate što je moguće više o svojim saradnicima. Pitajte šta ih muči. Interesujte se za probleme koji ne mogu da riješe. Korporativna komunikacija je hijerarhizovana, a trebalo bi da bude interaktivnija. Zato se potrudite da budete otvoreni za pomoć

Budite učtivi

Ne košta mnogo vremena da kažete "moim vas", ili "hvala", a tako ćete pokazati da cijenite tuđi trud. Uljudnost ne bi smjela da bude rijetka pojava, iako u korporativnom životu često jeste.

Ne zaboravite da se smiješite

Kao lidera svakodnevno vas posmatraju i vaš stav se prenosi na zaposlene. Kada ste neraspoloženi, potrudite se da budete pozitivni i ohrabrujte ostale osmjehom. Naravno, nemojte pretjerivati. Neka vaš entuzijazam bude "zarazan", ali uvijek u granicama dobrog ukusa.

Posvetite svojim saradnicima punu pažnju

Ne postoji veće nepoštovanje od ignorisanja. Kada vam se neko od zaposlenih obrati, nemojte istovremeno pisati mejl ili odgovarati na telefonske pozive. Posvetite se dijalogu. Prihvatljivo je, naravno, da vam je potrebno minut-dva da završite aktivnost u kojoj vas je zatekao saradnik i svako će vas za toliko sačekati bez nervoze.

Uvijek zahvalite

Jednostavna poruka ili mejl u kome zahvaljujete zaposlenom na dodatnom zalaganju uticat će pozitivno da se ova dobra praksa kod njih i nastavi.

Pružite dobrodošlicu novim kolegama

Budite predusretljivi kada dobijete nove saradnike. Njima će biti potrebno duplo više pažnje i podrške da se snađu u novom okruženju. Ako ima mogućnosti, organizujte i mali koktel ne biste li im dali do znanja da dolaze u prijateljsko okruženje.

Promovišite kulturu poštovanja

Nagrađujte one koji su zaslužili. Pravi lider zna da su unaprjeđenje, povećanje plate ili bonus najbolji načini da se pokaže zaposlenom koliko ga firma cijeni i koliko joj je potreban.

Ako želite da postanete dobar menadžer, pridržavajte se ovih savjeta. Dobar primjer na koji se zaposleni ugledaju nema cijenu. Ne plašite se da ćete učtivošću preći u zonu drugarstva, jer to su dva potpuno različita odnosa. Obraćajte se zaposlenima onako kako biste željeli da se drugi obraćaju vama.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.