Svaki brend teži tome da kod svojih potrošača izazove emocije. Predstava koju potrošači imaju o brendu i osjećanja koja određena slika u njima izaziva upravo su ono što ih privlači i zadržava.
Osobine brenda koje pobuđuju emocije se često pokazuju kroz njegov logo, dizajn pakovanja ili izgled proizvoda. Zbog toga grafički i print dizajn igraju bitnu ulogu u povezivanju brenda sa potrošačima.
Džon Parham, direktor firme Parham Santana, koja se bavi brendiranjem i dizajnom, već 25 godina radi u ovoj industriji. Nedavno je u Magazinu "Hau" objavio članak o tome kako se dizajn može povezati sa određenim stilom života. Ovom prilikom, prenosimo njegove stavove.
Parham tvrdi da stil života zapravo odslikava ličnost pojedinca. Stil određuje ko smo, šta želimo i kako želimo da nas drugi vide. Na osnovu ovog kriterijuma većina ljudi bira pri kupovini. Kada određeni brend odslikava određeni način života, potrošači se mnogo lakše povezuju sa njim.
- Zato je bitno da znate kom stilu života pripada vaš brend. Šta on odslikava - navodi Parham.
Ovo su neki od životnih stilova sa kojima se potrošači najčešće i najlakše povezuju.
Porodica
Kad god se osjećamo nesigurno ili žudimo za pažnjom, vraćamo se tamo gdje najčešće i dobijamo pažnju – porodici. Potrošači porodicu i porodični dom najčešće doživljavaju kao izvor sigurnosti, nježnosti i zajedništva. Baš zato se porodični stil najčešće koristi u vrijeme praznika, kada ljudi najviše žude za toplim domom i odmorom.
Parham je iskoristio osjećanja koja vezujemo za porodicu kako bi pomogao magazinu "Beter houms end gardens". Naime, oni su u svoju novu ponudu uključili čak 550 novih proizvoda i trebalo ih je nekako ujediniti. Parham je to i učinio povezavši sve sa porodičnim domom. Nova kampanja je sadržala dosta slika sa porodicom, uz slogan: "Zaljubite se iznova u vaš dom".
Luksuz
Najluksuznije stvari uglavnom prati jednostavnost. Svedeni oblici i boje, preciznost i urednost, jasne linije. To su samo neke od odlika koje mogu da vam budu ideje vodilje.
Najviše primjera za minimalizam pronaći ćete u modnoj industriji. Ako obratite pažnju, uvidjećete da brendovi poput Prade, Barberija, ali i Roleks i Svarovski, koriste uglavnom jednostavnu tipografiju, jednobojne i neutralne pozadine, sa vrlo malo detalja.
Uz luksuz takođe uvijek dobro idu i elementi poput skupocjenog vina, lijepo servirane, neobične hrane, ali i lijepi predjeli prirode.
Prljav i težak posao
Na prvi pogled djeluje apsolutno neprimamljivo. Blato, teški i naporni poslovi, prljavština – to nisu baš stvari na kojima želite da gradite imidž. Međutim, mnogi brendovi su se izgradili upravo kroz tradiciju napornog rada.
Kanterpilar je, na primjer, iako proizvodi građevinsku opremu, proširio svoju industriju i na cipele, odjeću, opremu za bašte, pa čak i na igračke. Kanal Diskaveri ima emisiju "Prljavi poslovi", u kojoj voditelj Majk Rov isprobava najprljavije poslove. Tu, u stvari, reklamira razne linije proizvoda za čišćenje.
Ovi brendovi su postali omiljeni ne samo građevinskim radnicima, već i svima onima koji se bave nekim aktivnostima van kuće, od onih koji rade u bašti do planinara.
Sport i vježbanje
Osnivač brenda Najki je izjavio: "Ako imaš tijelo, onda si sportista". I upravo je ova fraza poslužila kao vodič za kreiranje smjera u kome će ići cijeli brend. Iako je izvorno Najki bio brend patika za trčanje, on danas podrazumijeva i razne vrste sportske odjeće i obuće, kao i opremu i pribor za sportske aktivnosti i vježbanje.
Najki predstavlja idealan primjer za to kako se aktivan stil života i naklonjenost sportu i vježbanju direktno prenosi na brend.
Istraživanje
Jedan od najboljih primjera je TV kanal Diskaveri. Kroz mnoge svoje emisije, oni omogućavaju radoznalima i istraživačima da otkrivaju nove stvari, čak i kad nisu u mogućnosti da putuju i sami se upuste u tako nešto.
- Moja agencija im je pomogla da se prošire i na igračke i digitalne snimače zvuka - kaže Parham. Tako i djeca i odrasli mogu da istražuju svijet na svoj način.
Domaći zadatak za dizajnere
- Dobra vježba za dizajnere jeste da pokušaju da naprave rješenje za određeni proizvod uklapajući ga u jedan ili više od ovih stilova. Ovaj trening će im pomoći da više razmišljaju o proizvodu i da usklade dizajn i namjenu - ističe Parham.
Ukoliko želite da otkrijete više o tehnikama brendiranja i grafičkog dizajna ili da to pretvorite u unosno zanimanje, više informacija možete pronaći ovdje.