NAUKA

Ovo su najvrijedniji brendovi u prethodnoj godini

Brojke govore

Redakcija

26.2.2016

Top-lista najvrijednijih brendova današnjice očekivano pripada tehnološkim kompanijama. Više od polovine mjesta sa liste od prvih 10 najvrednijih brendova rezervisano je za gigante poput Epla, Majkrosofta i Gugla, kojima pripadaju vodeće tri pozicije.

Ipak, teško je povjerovati koliko po vrijednosti Epl bježi svojim pratiocima. Vrijednost kompanije koja je lansirala popularne proizvode poput iPhona i MacBooka, kako izvještava magazin „Forbs”, trenutno iznosi 143,3 milijarde dolara. 

Slijedi Majkrosoft sa 69,3 milijarde, a u stopu ga prati Gugl 65,6 milijardi dolara.

Iako je ovo peta godina zaredom u kojoj je Epl na prvom mjestu, zanimljivo je da je prodaja njihovih telefona tek u posljednjem kvartalu 2014. godine po prvi put premašila prodaju telefona južnokorejskog Samsunga. 

Na top-listi slijede Koka-Kola (56 milijardi), IBM (49,8 milijardi) i Mekdonalds (39,5 milijardi).

Još jedan zanimljiv podatak je da Fejsbuk sa 36, 5 milijardi dolara zauzima tek deseto mjesto, ali ipak nije začuđujuć kada se zna da je ovo zapravo prva godina u kojoj se Fejsbuk našao među 10 najboljih. 

Vrijednost brenda ipak ne koincidira sa zaradom. Kada govorimo o prihodu, situacija je malo drugačija.

Američki lanac prehrambenih maloprodajnih objekata Volmart sa nevjerovatnih 313 milijardi dolara prihoda, zauzima ubjedljivo prvo mjesto, a u prodaji ga prate Samsung (187, 8 miljardi) i Epl (182, 3 milijarde dolara). 

Od ostalih članova najvrednije trojke, Majkrosoft je inkasirao 93,3 milijarde, a Gugl 61,8.

Mnogo bolje pozicionirani brendovi koji ne zaostaju mnogo za Volmartom, Samsungom i Eplom jesu Tojota (171,1), Ford (129,3), AT&T (132,4), Alijanc (131,6) i Dženeral elektrik (129,1).

U prvih deset brendova nalaze se samo dva neamerička – to su japanska Tojota i južnokorejski Samsung. 

Ukoliko vas privlači svijet novca i krupnog kapitala, razmotrite ulaganje u adekvatno obrazovanje. Ekspert za finansije je profesionalni profil koji je danas potreban firmama svih veličina. Istraživanje ekonomije i makroekonomije, upravljanje finansijama preduzeća, vođenje i planiranje budžeta, berzansko poslovanje i krizni menadžment – sve su to svakodnevni zadaci finansijskih menadžera i savjetnika.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.