NAUKA

Iz ovih 5 mobilnih aplikacija možete naučiti provjerene biznis modele

One su promijenile historiju

Mi. K.

23.2.2016

Danas na svijetu ima više aktivnih mobilnih telefona nego stanovnika. To znači da nikada ranije nije bilo ovoliko načina za unapređenje poslovanja.

Kada postoji bezbroj mogućnosti, teško je napraviti strategiju. Ne znate odakle da počnete, a još manje koliko daleko možete da odete. Zato je učenje na osnovu dobrih primjera odličan start. Predstavljamo vam pet mobilnih aplikacija koje su promijenile pristup poslovanju.

1. The North Face

Kompanija koja je jedan od najvećih svjetskih proizvođača odjeće i sportske opreme, iskoristila je mobilnu taktiku GEO-Fencing da bi povećala posećenost svojim prodavnicama.

Korisnici u aplikaciju unose svoj broj mobilnog telefona i aktiviraju GPS. Kada se nađu u blizini prodavnice, The North Face im šalje SMS. Tu nije kraj. Poruke su prilagođene gradu ili oblasti u kojoj se korisnik nalazi, tako da nema opštih preporuka koje znaju da nerviraju, već su korisnici u toku sa promocijama, sniženjima, novim kolekcijama… U urbanim centrima, aplikacija korisnika locira na udaljenosti od 500m, a u predgrađima − na oko 1km.

Rezultati su izvanredni: 79% korisnika kaže da su prodavnice posjetili nakon što su dobili „podsjetnik”, a čak 65% je i obavilo kupovinu.

2. Ikea

Godine 2010. Ikea je lansirala aplikaciju koja promoviše njihov najnoviji katalog proizvoda. Imala je dvostruku funkciju: korisnik je (kroz niz upitnika) mogao da se odluči za jedinstven stil koji ga zanima i tako pretražuje proizvode, a zatim i da, kroz koncept proširene stvarnosti (augmented reality), vidi kako bi određeni komad namještaja zaista izgledao u njegovom domu.

Odjednom su svi uživali u kupovini novog namještaja. Ne samo da su mogli da vide kako se boje i stil uklapaju sa ostalim namještajem, već i da provjere da li se dimenzije novog komada namještaja uklapaju u prostor. Ikea je tako podstakla kreativnost svojih korisnika i pozvala ih da eksperimentišu bez posljedica, ali je, što je još važnije, osigurala da se korisnici iznova vraćaju katalogu kada požele promjenu u svom domu.

3. Chipotle

Ova kampanja važi za jednu od najboljih u istoriji mobilnog oglašavanja. Chipotle je lanac meksičke brze hrane poznat po inicijativi „Hrana s integritetom” − oni koriste najkvalitetnije sastojke proizvedene bez narušavanja prirodnog sklada.

Da bi to promovisali, na YouTube su postavili animiran video i razvili igricu za mobilni telefon, kroz oba kanala predstavljajući svoju poslovnu politiku. Ali izabrali su indirektan (i odličan) način. Za manje od dvije nedjelje, imali su preko 6,5 miliona pregleda, a igrica Chipotle Scarecrow je ušla u top 15 besplatnih iOS aplikacija. Predstavnici kompanije tvrde da ovaj uspjeh nikako nije slučajan: uspjeli su da stvore sadržaj za koji su se korisnici zaista vezali. Karakteri, zaplet, emocije itd. učinili su da korisnici aplikaciju doživljavaju kao igricu, a ne dio marketinške kampanje.

4. Starbucks

Starbucks je u potpunosti iskoristio mobilnu revoluciju i uveo mogućnost plaćanja kafe kroz aplikaciju, pomoću programa Starbucks Card Mobile: korisnici novac prenose na svoju virtuelnu karticu, a pri kupovini se prosto skenira bar kod sa ekrana.

Za samo tri mjeseca aplikaciju je koristilo preko 3 miliona ljudi. Tako su jednom aplikacijom ostvarena dva cilja: znatno je pojednostavljena kupovina kafe, a ojačana je i vjernost korisnika. Dupla pobjeda.

5. Target

Target je svoju mobilnu aplikaciju „skoncentrisao” na ono što je korisnicima najvažnije − sniženja i akcijske ponude. Međutim, napravili su i dodatak − ako korisnici imaju virtuelne kupone, mogu da ih koriste više puta, a dodatne kupone dobijaju u skladu sa dosadašnjim kupovinama. Ukratko − dobijaju popust upravo za one artikle koje načešće kupuju.

Aplikacija je i interaktivna jer korisnici kupone mogu da osvoje tako što aplikaciju na Facebooku preporuče svojim prijateljima. Upravo tu i Target „profitira” jer dobija besplatno oglašavanje i organsko širenje vijesti o svojim akcijama.

Šta iz ovoga možete da naučite? Nije važno u kojoj vrsti industrije poslujete − mobilni marketing sigurno može da radi i za vas. Ali jeste važno da do ideje dođete prvi. Zašto onda ne naučite da sami napravite svoju mobilnu aplikaciju? Jer uspjeh jeste lična stvar. Kao i inicijativa.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.