Pravila ponašanja variraju od kompanije do kompanije pa je teško utvditi njihov konačni set. Ipak, osnovna etikecija je prilično univerzalna, barem u zapadnom svijetu. Evo nekoliko zdravorazumskih, a provjerenih savjeta, koje uz vrlo malo truda možete primijeniti. Za mnoge od njih pronaći ćete primjenu i van poslovnog konteksta.
Ne vrpoljite se na sastancima
Cupkanje nogom, drmanje koljenom, dobovanje prstima po stolu − izbjegavajte po svaku cijenu. Ove pokrete često pravimo automatski, ali ukoliko se kontinuirano javljaju sagovornik ih može tumačiti kao znak nervoze ili dosade. Nemojte slati poruku da biste radije bili na nekom drugom mjestu.
Utišajte telefon(e)
Zvonjava telefona usred sastanka ne dolazi u obzir. Ako baš ne možete da izdržite, a da ne provjerite telefon, ostavite ga u kancelariji ili torbi prije sastanka.
Poštujte i svoj, a i tuđi prostor
Nemojte se bespotrebno bahatiti na radnom mjestu. Ne dižite galamu koja smeta kolegama. Održavajte svoj sto urednim, a potrudite se da ne budete invazivni prema tuđem radnom prostoru.
Ponesite svoju hranu
Nemojte dozvoliti da jedete hranu kolega. Naročito je nepristojno poslužiti se tuđim obrokom po automatizmu, bez prethodnog poziva ili vašeg pitanja.
Smislite unaprijed šta ćete reći
Pripremite se za svaki razgovor − bilo da treba pričati sa kolegom, pretpostavljenim ili klijentom. Svedite zamuckivanje na minimum. Svako odugovlačenje i obilaženje oko teme sugeriše da baš i ne znate o čemu govorite.
Znajte pozicije i imena kolega
Koliko je nedopustivo da ne znate sa kim radite ne treba previše elaborirati. Uvijek morate znati kome se obraćate i šta možete od kog kolege očekivati, ko je u obavezi da vam pomogne, a ko ne.
Ne prelazite granicu
Koliko god da ste u dobrim odnosima sa pretpostavljenima, ne idite predaleko. Održite profesionalan odnos na poslu, čak i ako ste u privatnom životu prijatelji ili školski drugovi.
Iako ovi savjeti i pravila djeluju banalno, iznenadićete se koliko ih se malo ljudi u praksi pridržava. Potrebno je vrijeme, ali i poslovna etikecija se trenira. Efektna komunikacija takođe. Po nekim istraživanjima upravo je komunikacija ključna vještina za uspjeh u XXI vijeku. Zato se ne opuštajte, već radite na sebi. slijedite ove savjete i gledaće vas kao profesionalnu osobu i sjajnog kolegu.