Od izjave "Sadržaj je kralj" Vilijama Henrija Bila Gejtsa III 1996. godine prošlo je mnogo vremena, ali sadržaj je i dalje neprikosnovena kategorija u marketingu. Sadržaj je vjerovatno jedna od riječi koje se najviše upotrebljavaju i ističu u ovoj oblasti.
Sa velikom potrebom za dobrim sadržajem povećala se i potreba za ljudima koji će ga uspješno kreirati. Dovoljno je pogledati koje su profesije najtraženije na Guglu, u sekciji trendova, gdje se broj traženih marketinških menadžera specijalizovanih za sadržaj stalno uvećava u poslednjih pet godina. Isto važi i za menadžere digitalnih medija, marketinške menadžere za internet i slične pozicije, koje su zapravo sve dio iste branše, te je broj traženih menadžera ovih specijalnosti onda i višestruko veći.
Ta činjenica može obradovati mnoge koji se marketingom bave ili one koji žele da se bave ovom oblašću. No, prije nego što pomislite kako u marketingu vlada izobilje poslova, potrebno je da znate i još ponešto. Da biste dobili neki od tih poslova, više nije dovoljno da imate tradicionalne marketinške vještine. Danas taj posao zahtjeva kombinaciju vještina.
Pred vama su neki od savjeta koje je izdvojio Institut za marketinški sadržaj (Content marketing institute) kako bi pomogao marketinškim stručnjacima da uz kombinaciju najboljih vještina brzo napreduju u svijetu marketinga.
Uložite u sebe
Kao i u svemu drugom, i u ovoj oblasti je potrebno da uložite malo vremena i novca ako želite da napredujete. Velike kompanije često za svoje zaposlene obezbjeđuju dodatne edukacije ili posjećivanje konferencija u marketingu, no ukoliko ne radite za neku od takvih kompanija, vrlo je vjerovatno da ćete na svojoj edukaciji morati da radite sami. Danas postoji mnogo mogućnosti za to: od pristupačnih edukativnih programa do marketinških blogova i časopisa, odakle možete naučiti možda čak i više nego što biste saznali za vrijeme konferencije.
Takođe bi trebalo da posvetite vrijeme čitanju marketinških sadržaja drugih brendova. Mnoge velike ideje nastaju jednostavno dok čitate i razmišljate o onome što već postoji.
- Morate da budete pohlepan potrošač sadržaja i da istinski volite medije u svim njihovim oblicima - kaže Stejsi Martinet, direktor marketinga kompanije "Mašabl".
Primjenite stečena znanja brzo
Možete pohađati sve konferencije, pročitati sve relevantne njuzletere i završiti sve onlajn programe u svijetu, ali ništa od toga vam neće pomoći ako to znanje ne budete umjeli da primjenite na pravi način. Kao što brojne studije pokazuju, većina onoga što učite obično se zaboravlja u roku od 24 sata nakon predavanja.
To znači da, ako saznate novi savjet iz nekog bloga, treba odmah da počnete marketinški eksperiment kako biste primjenili i isprobali tu tehniku. Ukoliko uvidite da sve radite kako bi trebalo i da se rezultati vide, tek onda možete biti sigurni da ste zaista naučili tu tehniku. Ako ne postoji mogućnost da nove tehnike isprobavate na poslu, pokušajte to sami. Zbog toga je uvijek dobro da se, prilikom odabira formalnog ili neformalnog obrazovanja, odlučite za programe koji će vam za vrijeme edukacije nuditi i praktična ispitivanja, jer ćete tako lakše i pouzdanije moći da provjerite svoja novostečena znanja.
- Pokrenite eksperimente koji nemaju nikakve veze sa vašim svakodnevnim poslom - kaže Džej Akanzo, bloger i marketinški stručnjak.
- Vještine koje naučite eksperimentišući i ispitujući stvari jesu od neprocjenjive vrijednosti i nećete ih lako zaboraviti - dodao je.
Naučite kako da ostvarite profit
Pravljenje strategije za marketinški sadržaj uglavnom predstavlja previše posla za jednu osobu. Ako radite u sektoru sa više ljudi, obično je menadžer taj koji na kraju određuje sve. Dobar menadžer bi prije svega trebalo da bude strateg koji umije da proračuna i obezbjedi povraćaj novca koji je uložen u marketing, kao i profit.
Stoga, ako želite da napredujete i dospijete na višu poziciju, važno je da razumijete kako se ostvaruje profit kroz različite marketinške kanale. Razmislite o ulozi marketinškog sadržaja u cijeloj strategiji i postavite ciljeve koje želite njim da postignete.
- Uspješni marketinški menadžeri jesu oni koji znaju koja vrsta sadržaja je potrebna u svakoj fazi potrošačevog puta, poznaju svoju ciljnu grupu i znaju koji sadržaj oni žele da vide, koje teme su aktuelne i na kraju šta će te potrošače dovesti do vašeg cilja – kupovine ili plaćanja usluge - kaže Pol Mej, jedan od osnivača kompanije "Baz strim“.
Bilo da ste već zaposleni ili još tražite posao, ukoliko želite da napredujete, vrlo je važno da stalno istražujete mogućnosti. Konkursi i oglasi za posao nisu jedina mogućnost. Više nego ikada danas je bitno da se upoznate sa ljudima i da stvorite mrežu poznanstava. Ako želite da radite u marketingu, prije svega morate da uradite dobar sopstveni marketing. Napravite dobar CV, svoj sajt ili blog, koji će vam pomoći da pokažete koje sve vještine poznajete.
Vrlo je korisno i da se uključite na forume i blogove koji su posvećeni marketingu i pišete članke za njih. Pokušajte da uspostavite komunikaciju sa kompanijama u kojima biste želeli da radite, bilo putem i-mejla ili kroz kontakte s poslovnim ljudima na poslovnim mrežama kao što je LinkedIn. Posao koji želite postoji, važno je samo da pronađete pravi put do njega.