Šta god želite da saznate, otkrijete ili pročitate, danas ćete se osloniti na Google da dođete do toga. Ovaj tehnološki magnat važi za neprikosnovenog kralja digitalnog svijeta i čuvara interneta i svih njegovih korisnika. Međutim, u posljednje vrijeme polako počinje da mu se ljulja tron. Iako još ne bi moglo da se kaže da je u opasnosti, Google dobija ozbiljnog konkurenta, koji pretenduje na istu poziciju koju danas ima Google, a to je ni manje ni više nego – Facebook.
Dovoljno je za početak da analizirate razvojni put svakog od ova dva servisa. I jedan i drugi su nastali u „garaži” kao skromni nastavci nedovršenih, neostvarenih i nepotpunih prethodnika. Google je stariji, pa je imao početnu prednost u brzini razvoja. Danas je sinonim za internet i koriste ga gotovo svi ljudi sa pristupom internetu.
Njegov mlađi brat Facebook rodio se kao pomoćna platforma za studente prestižnog univerziteta i zahvaljujući ljudskoj radoznalosti dosegnuo je nevjerovatne visine. Danas se nalazimo u situaciji kada nismo sigurni koji ćemo od ova dva sajta prvi otvorili kada uključimo računar, a jedan drugom polako počinju da preuzimaju i funkcije, tako da smo zapravo na raskrsnici – ko će otići na koju stranu i ko će pobijediti u ovoj igri?
Google vuče na jednu stranu…
Pokrenuvši platformu Google+, ovaj gigantski pretraživač pokušao je da zadrži svoju ciljnu grupu na jednom mjestu, kako ne bi imali potrebu da napuštaju aplikaciju. Istraživanja su pokazala da mnoštvo ljudi koristi upravo ovaj pretraživač kao početnu stranu na svom internet-pregledaču, pa su zato pokušali da inkorporiraju sve dodatke, poput i-mejla, drajva, u kome možete da čuvate svoje podatke, bez skladištenja na kompjuteru, mapa, a odnedavno čak i prodavnice, gdje možete kupovati različite stvari.
...a Facebook vuče na drugu stranu
Sa svojom aplikacijom za slanje poruka, ova društvena mreža povezuje različite programe za četovanje i razgovaranje. Ovakvim tipom umrežavanja, isto kao i veliki Google, pokušava da zadrži korisnike na svojoj adresi. Takođe, cio tim ljudi trenutno radi na potpuno novoj platformi koja će omogućavati ljudima da sa svojim korisničkim imenom i šifrom na Facebook objavljuju duže forme u vidu blog postova. Spomenućemo još samo da se iznenađujuće veliki broj ljudi sve češće okreće ovom sajtu kako bi istražili nešto što ih zanima.
Dakle, i jedni i drugi svakodnevno unapređuju svoje servise, kako bi zadržali što veći broj korisnika.
Sistem oglašavanja
Iako se i jedan i drugi gigant finansiraju zahvaljujući oglasima, oni to čine na različite načine. Google cilja različite biznise, funkcioniše po principu ključnih riječi i još daleko više cijeni sam kontekst nego novac koji se ulaže. Sa druge strane, Facebook ima odličan vid targetiranja ciljne grupe, analize ponašanja korisnika, praćenja njihovih aktivnosti i usmjeravanja kampanje upravo tamo gdje treba da odjekne.
Novine i pogodnosti
Kada pomislite da nijedan ne može da napreduje više od ovoga, pojavi se nova opcija koja vas razoruža. Da li ste znali da omiljena društvena mreža priprema projekat M? Siri i Kortana će dobiti značajnog konkurenta, jer će se ovim digitalnim asistentima Apple i platforme Vindouz uskoro pridružiti i sekretarica za Facebook.
Planirano je da u samom početku funkcioniše kroz aplikaciju Massengera, ali po principu vještačke inteligencije koja će biti svakodnevno snabdjevena informacijama iz prve ruke o ponašanju korisnika kome je na raspolaganju. Ne možemo da dočekamo novu prijateljicu koja će nam olakšati živote.
Ključna prednost Facebook
Ono što ovu društvenu mrežu razlikuje od Googla i daje joj ozbiljnu prednost jeste komunikacija sa korisnicima. Facebook zna sve o ljudima koji ga svakodnevno koriste. Zamislite samo šta sve Facebook može da uradi zahvaljujući vašim lajkovima, komentarima, postovima i reakcijama koje ostavljate. Apsolutno svaki sadržaj koji vam je serviran prolazi kroz ozbiljne filtere, kako bi do vas stiglo samo ono što vas zanima. A zbog briljantnog komunikacionog sistema, Face tačno zna šta vi želite da vidite.
Naravno, da bi Facebook pobijedio, Google, naš omiljeni pretraživač, morao bi da digne ruke i odustane od svih ulaganja i napredovanja, a svi dobro znamo da se to neće desiti. Međutim, jedan gigant opasno se približava drugom i biće zanimljivo i napeto gledati stratešku utakmicu između njih. Ko će se izboriti za ljubav svojih korisnika?
Ako vas interesuje problematika poslovanja na internetu i mogućnosti za pravljenje onlajn karijere, obuke za najpopularnija zanimanja u ditalnom svijetu možete pronaći na InternetAcademy.