NAUKA

Upoznajte se sa šest ključnih pravila web dizajna na proslavi 26. rođendana interneta

Pravila koja ne izlaze iz mode

(Mi.K.)

13.1.2016

U martu prošle godine internet je proslavio svoj 26. rođendan. Brojne kompanije, od Googla i Facebooka, pa sve do raznih sajtova koji se bave online prodajom proizvoda i usluga, iskoristile su ovu priliku da podsjete na svoju važnost i promovišu nove proizvode.

Magazin Forbes je ovim povodom, između ostalog, podsjetio web dizajnere na neke od najvažnijih pravila koja ne treba zaboraviti. Ma koliko se internet mijenjao ona i dalje važe.

1. Pravilo 5 sekundi

Ne zaboravite da imate samo pet sekundi da date razlog korisnicima da ostanu na vašoj stranici. Treba da znate da je "back" (povratak) najkorišćenija komanda na webu. Ako ne odgovorite odmah na korisnikove potrebe, oni će kliknuti na "back” i zatvoriti vašu stranicu. Zato je važno da se uvjerite da vaš sajt pruža izuzetan prvi utisak koji privlači čitatelje i daje im razlog da tu ostanu.

2. Poruka

Najvažniji aspekt sajta je njegova poruka. Najbolje i najefikasnije home web stranice imaju jasne, koncizne poruke sa malo teksta - ne više od nekoliko riječi.

Na početnu stranicu nemojte stavljati duge odlomke. Vaša naslovna stranica je poput ulaza u prodavnicu ili kafić ‒ ako djeluje odbojno i neatraktivno, ljudi neće ući. Kratke poruke treba da djeluju kao lijepo sređen izlog ‒ da podstaknu maštu i želju korisnika da idu dalje i otkrivaju.

3. Poziv na akciju

Pogledajte uspješne sajtove online prodavnica ili stranica koje nude usluge, primijetićete da svaka sadrži CTA element (Call to Action) odnosno "poziv na akciju”. Najčešći načini poziva na akciju su "kupi odmah” i "rad sa nama”.

Poziv na akciju je ujedno i najbolji način da objasnite posjetiocima sajta šta im nudite, umjesto da od njih očekujete da to sami shvate. Pozivi na akciju u velikoj većini slučajeva treba da budu u gornjem zaglavlju, odmah do "folda" koji služi za skrolovanje, odnosno kretanje po stranici. Ako je vaša stranica dosta duga, još jedan poziv na akciju na dnu stranice je takođe koristan.

4. Održavajte sajt

Sadržaj se mora ažurirati redovno. Posljednje što želite je da vaši posjetioci vide zastarjele sadržaje i pomisle da stranica i usluge više nisu aktivni. Vaša stranica je vaše, ili lice vaše kompanije, i način na koji se predstavljate svijetu. Izuzetno je važno da web stranica pokazuje da je vaša kompanija (ili kompanija za koju ste radili sajt) upućena u trendove i novosti u industriji te da je aktivna, angažovana i da redovno kreira nove sadržaje.

Ova praksa će privući posjetioce da češće posjećuju sajt kako bi se informisali o novostima. Te novosti ujedno treba da budu zanimljive i pružaju nove informacije, kako bi korisnici poželjeli da ih dijele putem društvenih mreža ili direktnih mejlova.

5. Ne zaboravite društvene mreže

Društvene mreže su jedan od najboljih načina za izgradnju lojalnosti i uspostavljanje vrijednosti brenda. Olakšajte svojim potrošačima dijeljenje sadržaja integrišući društvene medije na samu stranicu.

Ovaj jednostavan korak pruža veliku šansu da od svojih posjetioca stvorite promotere. Dijeljenjem sadržaja oni će privući nove kupce i pomoći vašem sajtu da ostvari veći broj pregleda, a samim tim i veću mogućnost prodaje i korišćenja usluga. Broj posjeta je jednako važan, čak i ako vaš sajt ne prodaje proizvode i usluge.

Brendovi koji žele da se reklamiraju na određenim stranicama svakako će se prije odlučiti za one koje imaju veliki broj posjeta i dijeljenja na društvenim mrežama.

6. Ključne riječi su i dalje važne

Ključne riječi su ključne upravo zato što od njih zavisi položaj web stranice na Googleu i sličnim pretraživačima, stoga ih treba pažljivo birati. Ispitajte koje ključne riječi će upotpuniti vaš sadržaj. Razmislite koje riječi biste vi koristili kada bi tražili određenu stvar ili napravite neku vrstu mini-istraživanja pomoću online ankete. Ovo vam omogućava da "govorite jezikom” vaših budućih korisnika.

Iako su neka pravila univerzalna, da biste konstantno kreirali uspješne web stranice, potrebno je da stalno pratite nove trendove, ali i da imate znanja i vještine koje su neophodne. Zato, ako želite da kreirate interaktivne sajtove i nezaboravno korisničko iskustvo, potrebno je da poznajete sve mogućnosti jezika poput JavaScripta, HTML-a, zatim da znate kako se optimizuje sajt, kako da bude prvi na Googleu i ostalim pretraživačima te kako da obrađujete fotografije i sadržaj.

Ukoliko zaista želite da savladate ova znanja i vještine, edukativni programi za web dizajnere su jedan od najlakših i najbržih načina. Više o takvim programima, možete saznati ovdje.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.