Kako je potreba za dizajnerima porasla, tako se proširio i broj zahtijeva koje oni moraju da ispunjavaju. Danas se od dizajnera očekuje mnogo više vještina nego ranije. Iako su posebnost i jedinstveni stil i dalje važni, sposobnost profesionalca u ovoj oblasti da ponudi širok dijapazon različitih usluga postala je ključna. Evo liste vještina koje dobar dizajner treba da posjeduje da bi bio konkurentan na tržištu.
Retuširanje i maskiranje
Najplaćeniji poslovi za dizajnere su obično vezani za oglašavanje. Raditi marketinške poslove zahtijeva, prije svega, poznavanje manipulacije fotografija i kreiranje kompozitnih slika pomoću Photoshopa i sličnih alata.
Iako je Photoshop program najviše povezivan sa dizajnom u marketinškoj industriji i većina zadataka se realizuje u njemu, postoji razlika između dizajnera i retušera, iako se njihove vještine ponegdje preklapaju. Retuširanje fotografija je važna vještina za svakog dizajnera koji se interesuje za banere, postere ili flajere.
Maskiranje je druga popularna tehnika i služi uklanjanju objekata i figura iz pozadine. Ovo je vjerovatno jedna od najpraktičnijih upotreba Photoshopa kada govorimo o grafičkom dizajnu. Kombinovanjem ove dvije vještine, dizajneri mogu praviti nevjerovatne vizuale, koji govore o proizvodu ili brendu na jedan drugačiji način. Time postižu efekat koji sirova fotografija nikad ne bi mogla da postigne.
Ilustracija
Da biste postali dobar dizajner ne morate nužno znati da crtate ili biti umjetnik, ali svakako da ove vještine ne škode. Tehničko crtanje, skiciranje i slikanje dosta pomažu dizajnerima. Sposobnost brzog skiciranja olakšava i ubrzava brejnstorming ideja. I ne samo to, skicu je lakše testirati sa pozadinom i tekstom nego satima praviti cio vizual da biste na kraju otkrili da ideja nije onoliko dobra koliko vam se to činilo.
Tehničko crtanje pomaže dizajnerima pri kreiranju kompleksnih logoa ili editorijala za magazine. Slikarstvo pomaže u izboru kolorita i kompoziciji. Mnogi tradicionalni slikari postaju digitalni umjetnici sa velikom slobodom za eksperimentisanje i pravljenje greškaka, bez brige za troškove boja ili platna.
Digitalna fotografija
Ne morate da budete majstor, jer će i osnove digitalne fotografije imati veliki uticaj na vaš dizajnerski rad. Fotografija će vas naučti da vodite računa o kompoziciji i svjetlosnim vrijednostima slike. Dodatni plus je što ćete svoje fotografije koristiti za izvlačenje unikatnih tekstura, koje ćete kasnije koristiti u Photoshopu i drugim programima.
Digitalni print
Mnogi grafički dizajneri su fokusirani na manipulaciju fotografije i ilustrativne aspekte dizajna, a slabije stoje sa tehničkim pojedinostima. Digitalna štampa je važna za dizajnere koji žele da svoj rad plasiraju u realnom svijetu. Znanje o gustini mastila, saturaciji i pravljenju pakovanja za proizvode možda nije glamurozno kao rad u Photoshopu, ali je podjednako važan aspekt ovog posla. Ako planirate da se bavite dizajnom u marketingu, pokušajte da naučite barem osnove pripreme materijala za štampu i provedite neko vrijeme sa stručnjacima za tehnički dio posla. Znanje koje ćete na ovaj način usvojiti će vam kad-tad zatrebati.
Tipografija
Slika vrijedi više od hiljadu riječi, ali ponekad je potrebna samo jedna riječ. Tipografija je jedan od kamena temeljaca grafičkog dizajna i ne treba je zanemariti. Dizajneri logoa posebno moraju imati rafinirano znanje iz oblasti tipografije. Koliko je mnogo sajtova gdje su pogrešni fontovi i njihova veličina samo pokazuje da u ovom poslu ima prostora za rad i tamo gdje ga ne očekujete.
Osnove HTML i veb-dizajna
Nekada ste bili ili print-dizajner ili veb-dizajner, ili animator. Era specijalizacija se polako završava. U poznijem profesionalnom dobu specijalizacija može biti logično opredjeljenje, ali su male šanse da počnete od specijalizacije. Biznisi danas očekuju kompletna rješenja, pa ćete morati biti spremni da neki posao ponekad u cjelini odradite sami. Da biste imali prednost u dobijanju takvih poslova, korisno je znati osnove veb-dizajna. Iako postoji mnogo alata za kreiranje sajtova bez pisanja i jedne linije programerskog koda, osnove HTML-a vam neće škoditi, a mogu biti presudan faktor za dobijanje nekog posla. Sajt koji je dizajnirao programer, ma koliko bio funkcionalan, nikada se u ukupnom utisku ne može mjeriti sa sajtom čiji je autor dizajner koji poznaje osnove programiranja.
Komunikativnost
Vizuelna komunikacija važna je koliko i verbalna. Dizajner komunicira sa članovima tima, sa klijentima, pretpostavljenima i korisnicima. Vješta komunikacija će jednom od dva dizajnera sličnog iskustva donijeti mnogo više klijenata.
Kao što vidite, postoji mnogo vještina koje čine dobrog dizajnera. Srećom, one se preklapaju i ne isključuju jedna drugu. Ako razmišljate o tome da se profesionalno bavite dizajnom, pokušajte da pronađete školu koja pokriva sve oblasti koje su vam potrebne za uspješno obavljanje ovog kreativnog posla. ITAcademy je škola specijalizovana za brzo savladavanje zanata, od početnog do naprednog nivoa. Njen departman za dizajn i multimediju može biti odgovor na pitanje gdje učiti dizajn, jer su predmeti orijentisani na praktičan rad, a moguće je polagati i za međunarodno priznati Adobe sertifikat.