"Loša web stranica je kao mrzovoljan prodavač" ‒ Džejkob Nilsen, konsultant u domenu korisničkog iskustva.
Svi možemo da prepoznamo loš i dobar web dizajn već na prvi pogled. Ali koje su to greške koje web dizajneri najčešće prave? Šta čini web stranicu "mrzovoljnom"?
Ovo su neke od najčešćih grešaka koje web dizajneri prave, ali i rješenja koja vam mogu pomoći da te probleme prevaziđete.
Greška#1: Sajt koji je sam sebi svrha
Web stranica jeste djelo dizajnera, ali to ne znači da mu sasvim pripada. Vi ste je kao dizajner osmislili, kreirali i pokrenuli, ali ona pripada korisnicima. Oni su ti koji je koriste i kojima je namjenjena. Greška mnogih dizajnera je upravo u tome što kreiraju stranice "iz snova", koje ma koliko da lijepo izgledaju, nisu sasvim funkcionalne. Takve stranice obično osim što su prijatne za oko, ne nude ništa više od toga. A dopadljivost nije dovoljna da bi se posjetioci zadržali.
Rješenje:
Vaše web stranice treba da budu posvećene rješavanju i zadovoljavanju potreba korisnika. Svaki dio sadržaja, svaki izbor, svaka veza treba da bude izrađena s tim na umu. Da biste znali da web stranice zaista služe svojoj namjeni bitno je da imate povratne informacije korisnika. Postavite anketu, ili još bolje - stvorite prototip vaše web stranice prije nego što je pokrenete. Na taj način, stvarni korisnici mogu da je testiraju i daju vam povratne informacije i prije nego što usvojite konačnu verziju.
Greška #2: Dosadan sadržaj
Drugi problem je često samo nastavak prvog. Dizajneri ponekad, u želji da njihovi sajtovi i web stranice izgledaju što ljepše, zaboravljaju na sadržaj. A "sadržaj je kralj". I to će potvrditi svi marketing stručnjaci i svi PR menadžeri, to ćete naći na brojnim blogovima i vodičima za uspješno kreiranje web stranica. Naravno, sadržaj nije jedina stvar na koju treba da se obrati pažnja, ali je u mnogo čemu ključan. Ništa ne odvraća posjetioce kao suhoparan, loše osmišljen sadržaj, sa slikama lošeg kvaliteta.
Rješenje:
Osmislite kako da vaše posjetioce stalno vraćate. Razmislite šta je to što će ih natjerati da svakog dana posjete vaš sajt. Zajedno s kopirajterima i marketing stručnjacima osmislite privlačan i intrigantan sadržaj, uključujte slike, multimedijalni materijal, dijelite priče, slične i povezane sadržaje. Bitno je da uvijek postoje neke nove i zanimljive informacije.
Greška #3: Neusklađenost pregleda
Jedna od najvećih grešaka danas, koju posjetioci ne praštaju, je neusklađenost pregleda za računare, laptopove i mobilne uređaje. Responsive dizajn, odnosno onaj koji se prilagođava bez obzira s kog uređaja pristupali, je imperativ u savremenom dizajnu. Danas se oko 70 posto posjeta sajtovima svih vrsta ostvaruje putem mobilnih telefona. Ta činjenica je dovoljno jak razlog da se dizajn uskladi za pristup preko prenosivog uređaja.
Rješenje:
Pobrinite se da vaše web stranice mogu pravilno da se otvaraju u svakom pretraživaču na bilo kom uređaju: tabletu, smart telefonu, desktop i prenosnim računarima. Tako ćete biti sigurni da vaši posjetioci neće imati neki od banalnh problema, na primjer, da pročitaju sitna slova.
Responsive web dizajn može da izgleda kao komplikovan, ali postoji dosta alata i edukativnih programa koji će vam pomoći da naučite kako da ih pravilno kreirate.
Jedan od takvih edukativnih programa kod nas postoji na IT Academy u Sarajevu. Na smjeru za web dizajn upoznaćete se sa svim potrebnim alatima i programima koji će vam omogućiti da pravite lijepe i funkcionalne web stranice.
Uz to ćete dobiti preporuke od renomiranih kompanija i povezaćete se s klijentima s kojima ćete nastaviti da sarađujete i u budućnosti. Kroz konkretan rad na vrhunskim dizajn projektima shvatićete kako se naučene vještine prilagođavaju pojedinačnim zadacima, kako se komunicira s klijentima i najbolje odgovara na njihove zahtjeve.
Po završenom programu možete dobiti Adobe i Cambridge certifikate koji vam mogu omogućiti lakše zapošljavanje. Više o ovom programu možete saznati ovdje.