"Affiliate" marketing je jedan od najpopularnijih načina na koji možete da unovčite svoj online sadržaj. Iako postoje mnoge istinite priče o kompanijama koje su ostvarile veliki uspjeh i zaradu na internetu zahvaljujući ovom konceptu, njegova primjena nije uvijek lak zadatak.
Šta je to "affiliate" marketing?
"Affiliate", to jeste partnerski marketing zasnovan je na principu promocije, preporuke tuđih proizvoda, odnosno upućivanja potencijalnog kupca na sajt za prodaju ili ka konkretnom proizvodu koji prodaje neko drugi. Uloga partnera nije da direktno proda neki proizvod, već da potencijalnog kupca uputi ka proizvodu.
Kada kupac kupi proizvod, partner dobija proviziju od ostvarene kupovine, čime to ujedno predstavlja i zaradu za partnera.
Ovdje nije riječ o klasičnim oglasima, niti o takozvanom "referral" marketingu, odnosno o posredničkom marketingu, iako oba uključuju korištenje treće strane (web stranice) za povećanje vlastite prodaje. Razlika između ta dva oblika digitalne komunikacije jeste u tome što je kod partnerskog marketinga motivacija za promovisanje vaše kompanije isključivo finansijska, dok se posrednički marketing zasniva na povjerenju i ličnom odnosu.
Jednostavnije rečeno, u posredničkom marketingu neko vas promoviše jer smatra da ste stručnjak u određenom području, pošto ste im poslovni partner i slično. U partnerskom marketingu – to isto čine zato što ih za to plaćate.
Budući da dobrobiti mogu biti velike, vrijedi uložiti malo vremena i saznati više o ovoj vrsti oglašavanja. Pred vama su savjeti Roba Lauera, online preduzetnika i stručnjaka za partnerski marketing, koji vam mogu pomoći da uspješno iskoristite sve prednosti ove marketinške strategije.
Odredite svoj cilj
Početnici u marketingu često prave pogrešan korak pokušavajući da u svojim oglasima obuhvate širok spektar najpopularnijih proizvoda i usluga, pa i ne čudi činjenica da ne uspijevaju da ostvare održiv promet. Veliki broj proizvoda i usluga zahtjeva i kreiranje ogromne količine sadržaja.
Više uspjeha ćete postići ako na samom početku formulišete svoju strategiju i odredite za koju vrstu sadržaja ste zainteresovani i sposobni da je kreirate. Zatim napravite sveobuhvatni plan za promociju proizvoda i usluga koji se mogu najbolje povezati sa tim.
U svijetu interneta, u kom su algoritmi pretraživača sve efikasniji, zahvaljujući čemu sadržaj postaje "kralj interneta", jedini način da postignete dugoročni uspjeh jeste da i sami postanete izvor korisnih informacija. Zbog toga je važno da postavljate kvalitetne osnove, a ne da težite kvantitetu.
Kreirajte vrijedan sadržaj
Da biste vodili efikasnu partnersku marketinšku kampanju, potrebno je mnogo više od upotrebe osnovnih plati-po-kliku strategija. Fokus treba da bude na marketinškom sadržaju namjenjenom ciljnoj publici, a ne na specifičnim proizvodima.
Do stvaranja produktivnih online odnosa možete doći jedino kroz dosljedan sadržaj koji pruža informacije koje će vaši čitatelji, gledaoci i slušaoci smatrati relevantnim i zanimljivim. To je ono što najprije privlači publiku na vaš sajt ili neki drugi onlajn kanal i tjera ih da se uvijek rado vraćaju. Uz kvalitetan sadržaj, potrošači se neće osjećati prevareno kada budu kliknuli na vama partnerske linkove.
Odaberite prave kanale komunikacije
Iako se ovdje ne radi o očiglednom marketingu, to ne znači da ne treba da imate strategiju i sve ostale segmente koji inače čine marketinšku kampanju. Tu spada i detaljan plan širenja sadržaja.
Protok informacija je gorivo koje pokreće marketing. Da bi vaše informacije došle do što većeg broja ljudi, važno je da odredite kojim sve kanalima možete doći do njih. Ispitajte više kanala komunikacije: od i-mejlova, promocije putem društvenih mreža, blogova i medija.
Postoje razni tipovi partnerskih web stranica. Neki koji se najčešće koriste jesu plati-po-kliku pretraživači kao na primjer Google AdWords, web stranice za kupovinu koje pružaju mogućnost upoređivanja proizvoda kod različitih proizvođača i prodavaca poput Amazon.com.
Tu su i popularne promotivne web stranice sa kuponima i promocijama kao što su popusti, Grupovina i slične, stranice sa recenzijama proizvoda, web stranice koje prikazuju oglase vezane uz njihov kontekst (koriste npr. AdSense).
Pri odabiru je važno da prije svega razmislite o tome koji tip stranica najčešće posjećuju vaši potrošači i gdje će sadržaj koji kreirate najprirodnije da se uklopi.
U savremenom svijetu, kompanijama je od izuzetne važnosti da na pravi način upravljaju onlajn komunikacijom i oglašavanjem. Zbog toga su uspješni onlajn marketinški stručnjaci sve traženiji. Više o karijeri u onlajn marketingu, možete saznati ovdje.