NAUKA

OSTAVITE TRAG: 10 savjeta za sadržajnije pisanje

Važan aspekt internet marketinga

Mi. K.

9.12.2015

Svako može da bude skriboman. Ali ne može svako da bude pisac.

Nažalost, sve je više onih koji će se u pisanju oprobati po svaku cijenu. Srećom, neće dugo opstati. Za najveći broj pisaca širom svijeta, bili oni dobri ili loši, Nobelova nagrada ostaće samo san. I dobro je što je tako. Međutim, postoje i drugi pisci koji su neprimjetno postali dio naših života i bez kojih bi svakodnevne aktivnosti bile noćna mora.

Govorimo o piscima reklamnih tekstova. Da, i to je zanimanje. Sve što neko želi da oglasi ili reklamira mora i da se napiše. Svaka deklaracija proizvoda mora da se provjeri zbog slovnih grešaka. Svaki web sajt ima i određeni tekst, čiji ton i izraz moraju da se dogovore, a onda takav tekst mora i da se sastavi.

"Pa šta je tu teško? To samo ispričaš". Ovo je velika zabluda. Reklamno pisanje je nauka za sebe. Naročito od kada je SEO (Search Engine Optimization – optimizacija teksta za pretraživače po ključnim rejčima i frazama) važan aspekt internet marketinga, sve važniji za uspješno poslovanje. Otuda su i kvalitetni pisci onlajn tekstova sve traženiji.

"Ko to može da radi?" Svako ko ispunjava sljedeće kriterijume. Treba da poznaje pravopis i bude u stanju da smisleno komponuje rečenicu i da lijepo uobliči misli (šta znači "lijepo" zavisi od onoga ko naručuje tekst). Zatim, mora mnogo da vježba. Tek onda na red dolaze savjeti o tome kako postojeće tekstove treba izbrusiti i prilagoditi pretragama koje korisnicima najčešće padaju na pamet.

Evo 10 savjeta za unapređenje pisanja.

1. Kratko

Današnji čitaoci nemaju vremena ili bar žele da ostave takav utisak o sebi. Kada vide da tekst nije obiman, veće su šanse da će ga i pročitati do kraja.

2. Precizno

Uživanje u dugim rečenicama ostavite velikim piscima i beletristici. Korisnici žele da saznaju osobine i prednosti onoga o čemu pišete, a ne vaše emocije.

3. Aktivno

Pasivne konstrukcije usporavaju radnju. Stavite svog heroja u prvi plan i pokrenite dešavanje.

4. Otvoreno

Izbjegavajte riječi koje dobro zvuče, a ništa ne govore. Nema razloga da krijete svoje ili klijentovo mišljenje.

5. Književno

Bez žargona. Rijetki su tekstovi koji su namijenjeni isključivo mladima ili grupi koja taj žargon koristi. Svi koji ne razumiju tekst – nisu korisnici.

6. Brojevi

Ako imate tačne podatke – iskoristite ih. Ako nemate – ne izmišljajte. Nema neimenovanih procjena, jer Google sve zna.

7. Zamjenice

"Mi" i "vi" – tako se stvara zajednica. Proizvod ili usluga i korisnik se zbližavaju, razumiju i stvaraju vezu.

8. Raspored

Počnite hrabro, jasno i "u centar". Tako i skrećete i zadržavate pažnju čitalaca. Ako vam to nikako ne uspijeva, napišite i uvod, pa ga obrišite.

9. Primjeri

Tekstovi bez primjera su dosadni. Ako čitaocu opis nije sasvim jasan, kroz primjer će sve razumjeti.

10. Objašnjenja

Ne budite pametniji od čitalaca. Želite komplikovan uvod? Odmah poslije toga navedite i to da ćete sve razjasniti, jer morate da razjasnite.

Šta ovo znači u praksi? Znači da prije pisanja treba sve da promislite, da ne žurite i da uvijek još jednom sve pročitate. Bilo da radite za klijenta ili popunjavate svoj sajt, tekst je ono što ostavlja trag. Tako će vas pronaći, saznati za vas, postati klijent ili korisnik i preporučiti vas dalje. A to je pun krug koji želimo za sve što radimo.

Ako ste zainteresovani da saznate više o reklamnom pisanju u svijetu druge unosne grane, SEO, više o preduslovima za bavljenje ovim poslom možete saznati ovdje.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.