Bilo da ste programer, web dizajner ili vlasnik malog biznisa, ako se spremate da počnete da radite na novom sajtu, pogledajte ovu brzu listu portala Creative bloq, koja će vam pomoći da maksimalno spriječite greške.
1. Domen
Izaberite ime sajta koje će ljudi lako pamtiti. Takođe razmislite o tome da li ćete se odlučiti za .com, .net ili nešto treće.
2. Hosting
Izaberite pouzdanog provajdera hostinga i isplanirajte na vrijeme koliki vam je kapacitet neophodan.
3. Ispod haube
Izbor platforme je važan: HTML5, CSS3, PHP, JQuery, JavaScript. Da li je vaš sajt statičan ili dinamičan, šta sve treba da ima? Od svih tih datosti će zavisiti i izbor programskog jezika.
4. Svrha
Šta je svrha vašeg sajta? Korporativna prezentacija, e-prodavnica, blog ili nešto sasvim drugo?
5. Mapa
Mapa sajta će vam pomoći da imate kontrolu nad urađenim poslom, ali i pregled svih stranica.
6. Boja i izgled
Boja utiče na emocije korisnika. Razmišljajte o bojama kao o onom što podstiče osjećanja. S druge strane, izgled će uticati na korisničko iskustvo. Pokušajte da težite ka što rasterećenijem interfejsu.
7. Atraktivan dizajn
Dobar sajt bi trebalo da bude jednostavan, ali istovremeno i profesionalan.
8. Pozadinska slika
Možete izabrati neutralan, čist, šaren izgled, a možete eksperimentisati sa pozadinskom polutransparentnom fotografijom.
9. CIljna grupa
Morate definisati ko je vaša publika. Tek tada možete pristupiti pravljenju sadržaja krojenog tako da privuče vaše potencijalne klijente.
10. Sadržaj
Vaš sajt bi trebalo da sadrži kvalitetan, originalan i informativan sadržaj. Izaberite ključne riječi tako da se nađete u vrhu pretraživača. Imajte u vidu to da slike visoke rezolucije, HD video-materijal i slično utiče na brzinu učitavanja sajta.
11. Reklame
Pulsirajući oglasi iritiraju korisnike. Ne stavljajte previše reklama na stranicu. A ako ne živite od njih, izostavite ih u potpunosti.
12. Iskačući prozori
Jedna od najiritantnijih vrsta oglasa jesu pop-ap prozori. Izbjegavajte ovu vrstu oglašavanja na svom sajtu.
13. Dugmići
Napravite dugmiće koji upadaju u oči. Obavezni su pozivi na akciju poput „kupi” ili „preuzmi”, u zavisnosti od sadržaja. Koristite upadljive, svijetle boje, poput narandžaste ili žute.
14. Slike
Slike birajte pažljivo, jer one ostavljaju trajni utisak na korisnika. Izbjegavajte generičke slike koje se mogu videti na mnogim web stranicama.
15. Laka navigacija
Jedna od najvažnijih stvari jeste da korisnici mogu lako da dođu do željene informacije.
16. Unikatnost
Vaš sajt mora u obilju dobrih i loših sajtova biti prepoznatljiv i drugačiji.
17. Svježina
Trudite se da redovno ažurirate sajt, jer ćete na ovaj način podstaći ljude da se vraćaju, ali ćete tako i ostati dobro rangirani na pretraživačima.
18. Optimizacija
Dobar sajt mora da bude prilagođen pretraživačima. Drugim riječima, potrebno je maksimalno povećati njegovu vidljivost.
19. Različiti pregledači
Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari – vaš sajt mora da bude podjednako pregledan i da dobro izgleda u svim pregledačima.
20. Rezolucija
Do pojave prilagodljivog web dizajna 980px je bio standard za širinu. Danas sajt može biti širok i do 1230 px.
21. Društveni mediji
Integrišite sajt sa društvenim medijima radi lakšeg dijeljenja sadržaja.
22. Tipografija
Izaberite čitljiv font koji će se dobro uklopiti u estetiku sajta.
23. Registracija
Ako je potrebno da se posetilac registruje da bi ušao na vaš sajt, morate ga zbog uloženog vremena na neki način nagraditi.
24. Analitika
Pomoću nje možete pratiti ponašanje vaših posetilaca i optimizovati sajt u hodu.
25. Bezbjednost
Posetilac ne smije da ima bojazan pri ostavljanju svojih podataka. Ovo je naročito važno kada je riječ o kupovini i ostavljanju sigurnosnih brojeva kreditnih kartica.
26. Footer
Svoje korisnike možete impresionirati atraktivno dizajniranim footerom.
Ako želite da vam pridržavanje ovih savjeta postane rutina i da profesionalno kreirate optimizovane atraktivne web stranice, preporučujemo da odvojite vrijeme potrebno da se završi obrazovni program u domenu profesionalnog web dizajna.