Po najnovijim podacima, samo u SAD žene čine preko 51% rukovodećeg kadra.
Pa ipak, ovi očigledni kvaliteti nežnijeg spola još uvijek nisu dovoljno eksponirani.
Istraživači konsultantske kompanije za upravljanje talentima Caliper pokušali su da otkriju postoje li određene karakterne osobine koje se povezuju sa uspjesima žena lidera.
Sve ispitanice obuhvaćene istraživanjem nalaze se na seniorskim pozicijama, sa iskustvom u rukovođenju odsjecima za marketing, istraživanje i razvoj i prodaju.
Nizom anketa otkriveno je 6 ličnih osobina koje su povezane sa postizanjem izuzetnih rezultata, a svojstvenih ženama.
To su:
Asertivnost: Žene su direktne u komunikaciji i prilagođavaju se stilu sagovornika.
Agresivnost: Žene donose konstruktivnu emocionalnu komponentu potrebnu za kretanje projekata naprijed.
Snaga ega: Žene su jake, otporne i sposobne da odgovore na izazove.
Empatija: Žene su sposobnije da pokažu razumijevanje i uspostave odnos prema tuđim osećanjima.
Tolerantnost na stres: Žene se dobro osjećaju u okruženju visokog stresa.
Energičnost: Žene unose vitalnost i entuzijazam.
Čini se da je žena koja „ nema dlake na jeziku”, koja je otporna na stres, spremna za rad u timu, ali i sposobna da pokaže saosjećanje, najbolji izbor za lidera u modernom radnom okruženju.
Stoga nije ni čudno da su neke od vodećih IT lidera upravo iz redova dama. Šeril Sendberg, Meg Vitman, Marisa Mejer, Melinda Gejts − na čelu mnogih giganata su žene. Štaviše, neke od njih su odgovorne za ogromne uspjehe i preokrete u kompanijskom poslovanju.
Takav je, na primjer, slučaj sa Marisom Mejer, koja je od preuzimanja Yahooa uspela da kupi čak 24 % dionica Alibabe, što će doneti prihod od čak 10 milijardi.
Odavno je jasno da žene na pravi način kombinuju strast i organizovanost.
Međutim, to nije sve. Uz pravo obrazovanje i viziju, u bliskoj budućnosti će sve više žena zauzimati rukovodeće pozicije. Dakle, muškarci − r adi t e više na sebi, utakmica još traje.