Neki od najboljih slogana u svijetu marketinga su uspjeli da dugo opstanu, urežu se u sjećanje ili čak odrede način na koji doživljavamo određeni brend. To je svakako i krajnji cilj svake kampanje. Međutim, smisliti dobar slogan nije nimalo lak zadatak. Pogotovo danas, kada su potrošaći "zatrpani" hiljadama poruka sa svih strana, a nema mnogo novih ideja.
Marketinški stručnjaci se susreću sa sve većim izazovima i sve težim zadatkom ‒ kako privući i zadržati kupca. No, ovaj posao ima i svoje prednosti: dosta prostora za kreativnost, istraživanje, a uz sve to, dobri marketing stručnjaci su vrlo cjenjeni i dobro plaćeni. Kompanije su svjesne da ih u ključnim trenucima, upravo oni mogu izvesti, „na pravi put”.
Ovi slogani su neki od primjera kako dobar marketing može da obezbjedi uspješno poslovanje ‒ čak i dugi niz godina.
Just do it (Uradi to)
Ovaj slogan je kompanija Nike usvojila 1988. godine u vrijeme kada se suočavala sa ozbiljnim finansijskim poteškoćama. Slogan je i danas vrlo prepoznatljiv, a potrošači ga vezuju za sportski duh koji promoviše ovaj brend. „Just do it”, inspiriše na akciju i takmičarski duh. On podstiče trud, želju za boljim rezultatima i upornost. Ovaj slogan mnogi smatraju i jednim od važnih razloga velikog uspjeha NIKE brenda.
Think small (Misli na malo)
Volkswagen je do danas proizveo niz pametnih reklamnih slogana i kampanja, ali se najviše cijeni njihov slogan iz 1959, „Think small”, odnosno „Misli na malo”. Ideja je bila da ovim sloganom poboljšaju prodaju svoje male „bube” u vrijeme kada su veliki automobili bili mnogo popularniji. Uspjeh ove kampanje se uglavnom zasniva na tome što nisu pokušali da sakriju tu „slabost”. Naprotiv, istakli su je, pretvorivši je u svoju prednost. Tako je kreiran niz reklama koje su uključivale malu sliku auta na velikoj bijeloj površini.
Glavni cilj ovog slogana je bio da se potrošačka svijest usmeri na mali automobil, kao novi „trend”. Volkswagen je svoj dobar marketing nastavio i do danas. Neki od njihovih uspješnih i jednostavnih slogana su i „Drivers Wanted” i „Das Auto”.
Have You Had Your Break Today? (Jeste li danas imali pauzu?)
McDonalds je još jedna od kompanija koja uspijeva da godinama održi standard u kreiranju uspješnih slogana i dopadljivih kampanja. Godine 1995. svojim potrošačima uputili su jednostavno pitanje: „Jeste li imali pauzu danas?”. Tako su njihovi potrošači svoje pauze za ručak ili izlazak sa prijateljima i porodicom prosto povezali sa odlaskom u McDonalds. Ovu privlačnu dosjetku uspješno su obnovili 1980. sloganom „You Deserve a Break Today” (Zaslužili ste pauzu danas). Ostali popularni slogani koje je McDonald's koristio su: „Do You Believe in Magic?” (Verujete li u magiju?) iz 1993. godine, „What You Want is What You Get” (Ono što poželite to i dobijate) iz 1992. i „It's Mac Tonight” (Večeras je Mek) od 1985. godine.
Od 2003. godine, McDonald's preuzima slogan „I'm Lovin' it” (Obožavam), koji koriste i danas. Ovu kampanju je obilježila pjesma Džastina Timberlejka, u pokušaju da se iskoristi nova tinejdžerska zvijezda kako bi privukli potrošače upravo tog uzrasta.
Got Milk? (Imate li mlijeka?)
Do skoro aktuelan, ovaj slogan je prvi put lansiran 1993. godine sa ciljem da podstakne potrošače da piju više mlijeka. Niz reklama pratilo je i pojavljivanje slavnih ličnosti sa bijelim brkovima od mlijeka. Cijela kampanja je postigla ogromne uspjehe. Prema Gotmilk.com, slogan „Got Milk?” prepoznaje čak 90% Amerikanaca.
Think Different (Misli drugačije)
Iako je često kritikovan zbog gramatičke neispravnosti, ovaj slogan se itekako urezao u pamćenje potrošača. Apple je pokrenuo slogan 1997. godine sa kombinacijom print oglasa i reklama. Ovaj moto je „pozivao” potrošače da budu buntovni, pomjeraju granice, kako bi postigli uspjehe i postali „veliki”. Mnoge od reklama u kampanji nisu ni imale stvarnih referenci na Appleove proizvode. Cijela kampanja je jednostavno bila pokušaj stvaranja imidža, odnosno brenda koji će postati i ostati prepoznatljiv kao ‒ drugačiji.
Ovi uspješni slogani su dokaz koliko je marketing značajano i moćno oruđe za uspješno poslovanje. Naime, slogani „Just do it”, „Think small”, „Got milk” su nastali u trenucima kada su kompanije nailazile na probleme u svom poslovanju. Apple i McDonalds su primjeri kako se brend uspješno gradi uz pomoć marketinga. Oni, takođe, dokazuju da je dobar marketing nekad sakriven iza jednostavnosti ‒ par riječi koje govore sve.
Dobar marketing se, kao i sve vještine, uči. Ako ste zainteresovani da saznate koja su znanja potrebna za posao u industriji oglašavanja, informišite se ovdje.