NAUKA

U čemu je razlika između prosječnih i briljantnih lidera?

Eksperti o liderstvu

PR tekst

17.11.2015

Savremeno poslovanje je prepuno izazova, otuda i potreba za liderima koji će pomoći saradnicima da na njih odgovore. Kako su promjene u svijetu biznisa česte, i lideri moraju neprestano da se mijenjaju i prilagođavaju.

Ako želite uspjeh, nije dovoljno da budete dobri. Potrebno je da budete briljantni. U čemu je razlika između prosječnih i briljantnih lidera?

Ovo su neki od savjeta najboljih svjetskih lidera kako da to i postanete.
 
Prosječni lideri su obični. Briljantni lideri su autentični.

Prosječni lideri pokušavaju da održe posao i kvalitet rada zaposlenih. Briljantni lideri idu dalje od toga. Tim Moris, profesor menadžmenta na Univerzitetu Oksford, bio je dio tima koji se bavio istraživanjem novih, preovlađujućih težnji u rukovođenju. Intervjuisali su više od 150 izvršnih direktora. Iako su izbegavali riječ „autentično”, sami direktori su je pominjali vrlo često.
 
„Lideri veruju da ih ljudi neće poštovati i slušati ako nisu autentični”, navodi Moris.
 
Prema rezultatima ove Oksfordove studije, lideri smatraju da moraju da budu pristupačniji, da brinu o zaposlenima i da se mnogo više bave njima i njihovim radom.   

„Kada jednom osjete sve prednosti tog autentičnog metoda, povratak na staro neće biti moguć“, navodi Moris.
 
Prosječan  lider kaže: „Mogu.” Briljantan lider kaže: „Mogu, ali znam nekog ko može bolje.”

„Važno je da dobro poznajete oblast svog poslovanja, ali i da umijete da vodite ljude koji znaju bolje od vas“, ističe Tim Tšabalala, jedan od direktora banke Standard.

Visokopozicionirani rukovodioci često nerado dijele svoju moć. Takav način razmišljanja može da nanese mnogo štete kompaniji i posebno je opasan u firmama koje su u napredovanju. Stoga, ne treba da strahujete od toga što ćete određene odgovornosti da prepuštate i podređenima.

Kad date moć drugima, zapravo kreirate prostor za razvoj  posla. Treba uvijek da imate na umu to da menadžment ima veliki uticaj na moral kompanije. Jedan od najizazovnijih zadataka svakog lidera jeste da održi zadovoljstvo profesionalnim angažmanom među zaposlenima. Novi izazovi, prepreke i promjene na tržištu treba da budu šansa za to da razvijate strast kolega prema poslu.
 
Prosječan lider opravdava neuspjehe. Briljantan lider iz njih uči.

Kad je kompanija Dženeral elektrik počela da prodaje  proizvode koji nisu bili savršeni, ubrzo su uvidjeli da gube potrošače. No, reagovali su odmah i stigli da spriječe još lošije posljedice. „Brz pad nije loša pojava. Najgori je spor pad”, smatra izvršni direktor ove kompanije Džef Imelt.

Briljantni lideri ne troše vrijeme na opravdanja, već reaguju.  Oni su svjesni toga da traženje krivca ili pokušaj da se opravdaju ne vode kompaniju ka uspjehu. Zato je važno da neuspjehe ne gledate kao slabosti, već kao pojave koje mogu da vam unaprijede buduće poslovanje i spriječe greške.
 
„Da biste bili uspješan lider, morate  da pozovete druge u svoj autobus, da im ukažete na smjer i put, a onda ih treba podstaći da sami upravljaju vozilom. U tom procesu, umjesto da imate samo jedan autobus koji vozite, stvorićete mnogo autobusa i vozača autobusa i svi će se kretati u istom, pozitivnom smjeru. Kada imate mnogo autobusa i osnažite ljude da ih voze, stvarate  nevjerovatnu količinu energije i postajete nezaustavljiva sila“, slikovito objašnjava Jon Gordon, autor brojnih i prodavanih knjiga o menadžmentu.

Ako imate liderske sposobnosti i želite da izgradite uspješnu karijeru u menadžmentu, neophodno je da steknete što više ovakvih i sličnih znanja i vještina. U tome vam mogu pomoći edukativni programi koji su kreirani upravo tako da vas vode kroz najbolje strategije i metode za uspješno vođenje organizacije i tima.
Više o kvalitetnoj edukaciji za lidere novog doba možete saznati ovdje.

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.