NAUKA

Kako da njegujete nova poslovna poznanstva

Umrežavanje u praksi

Redakcija

13.11.2015

Može se primjetiti da je poslovnih događaja i konferencija i kod nas sve više. Od digitalnog marketinga, preko preduzetništva do nedelje dizajna, u regionu su na ovim, sada već učestalim okupljanjima, profesionalci svih struka dobili dobru priliku za umrežavanje.

Ipak, brojna poznanstva koja se na njima dese, nikada ne ostvare svoj pun potencijal. Razlog tome jeste što nam ubrzani tempo života i obaveze ne daju da ih njegujemo. Najčešće se priče o saradnji i druženje nakon ovakvih događaja ubrzo zaborave.

Evo kako možete da tome stanete na put.

Umrežite se na LinkedInu

Pošaljite svim kontaktima koje ste stekli na događaju poziv za umrežavanje na LinkedInu. Izrazite svoju dobru volju da ih upoznate sa drugim profesionalcima izvan vaše mreže. Gest dobre volje ne košta ništa, a može donijeti mnogo. Možda vam vaši novi kontakti ponude da urade isto.

Dijelite vrijedne sadržaje

Još jedan dobar način da nastavite poslovno druženje jeste da svojim kontaktima šaljete zanimljiv i koristan sadržaj. Ukoliko je vaša firma kreirala kvalitetnu bijelu knjigu (white paper) sa korisnim informacijama za nove članove vaše mreže, ne oklijevajte da im pošaljete link.

Osvježite im pamćenje

Kada nakon događaja šaljete mejlove potrudite se da pomenete nešto o čemu ste razgovarali. Tako će vas se osoba sjetiti. Takođe, ne treba da očekujete odgovor u kratkom roku, jer je vaš kontakt, verovatno i sam prezauzet.

Ostanite u redovnom kontaktu

Važno je da nastavite da njegujete svaki kontakt. Zato se potrudite da jednom mjesečno razmijenite poruke sa svakim. Bilo da ih upoznajete sa vašim novim projektima ili potencijalnim šansama za saradnju, ili se jednostavno interesujete za novosti u njihovom svijetu, budite revnosni u održavanju kontakta. Ali ne pretjerujte sa porukama i poštujte tuđe vrijeme.

Zakažite sastanak

Ako procjenite da ste ostvarili dobru vezu sa nekom osobom, ne ustručavajte se da zakažete sastanak. Pri odabiru lokacije se potrudite da vašem poznaniku bude relativno zgodno da dođe na mjesto sastanka. Prije zakazivanja se zato informišite gdje i kada vaš kontakt radi ili gdje stanuje.

Prvi sastanak ne mora da bude formalan. Neformalni ručak ili kafa mogu biti korisni za njegovanje dobrih odnosa koliko i konkretan poslovni sastanak.

Stupite u partnerski odnos

Ako imate sreće, može vam se desiti da na nekom od poslovnih događaja sretnete osobu koja će vam unaprijediti život. Partnerski odnos sa takvom osobom ne mora da bude ništa obavezujuće poput zajedničke startap inicijative. Jednostavno se dogovorite da pomognete jedno drugom u sticanju kontakata, djeljenju resursa, savjetovanju i sl. Ne dozvolite sebi da zbog bojažljivosti, ljenosti ili zaborava dobar kontakt propadne.

Ako želite da postanete uspješan poslovni čovjek u ma kojoj niši, trebaće vam kontakti. Niko nije uspio da sam stvori imperiju. Nadamo se da će vam ovi savjeti pomoći da na pravi način iskoristite poznanstva koja stičete.

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.