NAUKA

Pet ključnih trendova u marketingu koji su obilježili 2015. godinu

Aktuelni trendovi

Redakcija

13.11.2015

2015. godina je prilično dinamična za poslovni svijet. Tržište se sve brže mijenja, ponuda raste, ali zato uspjeh u poslovanju mnogih opada. Da bi se održale u takvom, promjenljivom
okruženju, sve kompanije moraju da reaguju brzo i da prate trendove. To važi ne samo za kompanije koje posluju direktno sa potrošačima, već i za kompanije koje posluju sa drugim kompanijama.

Kao i za sve druge segmente poslovanja, isto važi i za marketing. Pred vama je pet trendova u marketingu koje stručnjaci iz američke agencije Gyro smatraju ključnim za uspješno oglašavanje i održavanje pozicije na tržištu.

Veća očekivanja korisnika: Novi dizajn

Da li ste „razgovarali“ sa vašim automobilom u posljednje vrijeme? Ili, možda, vikali na laptop računar? Kako se digitalizacija naših života nastavlja, B2B marketinški stručnjaci mogu da nauče vrijedne lekcije o korisničkom iskustvu – bilo da se događa na poslu, kod kuće ili na putu. 

Adobe Slate, besplatna aplikacija koja može da pretvori godišnji izvještaj u bogatu, interaktivnu vizuelnu priču, interaktivni termostati i kontrolne table automobila, samo su neke od novina koje pokazuju kako se dizajn sve više prepliće sa digitalnim i realnim svijetom. Rezultat? Korisnici imaju sve veća očekivanja, a samim tim i sve manji nivo tolerancije. Zato je važno da im omogućite da sve što očekuju zaista i dobiju. Dobro korisničko iskustvo treba da bude jedna od ključnih stvari oko koje ćete obrazovati svoju marketinšku strategiju.

Moć zajednice

„Crowdsourcing“ je sada već pojam koji je star 10 godina, ali mnogi ljudi još nisu sigurni šta on znači. „Crowdsourcing“ označava društveno odgovorne dobrovoljne akcije. To je tip zajedničke onlajn aktivnosti u kojoj pojedinac, institucija, neprofitna organizacija, ili kompanija, putem fleksibilnog otvorenog poziva, predloži grupi pojedinaca različitog iskustva i broja dobrovoljno preduzimanje neke akcije. U toj akciji učestvuje grupa ulažući svoj rad, novac, znanje i/ili iskustvo, uvijek na obostranu dobit.

Iako ova strategija postoji već prilično dugo, postoje neke novine. Kako bi zadovoljili veća očekivanja u pristupu informacijama, vlade otvaraju svoje podatke i postaju transparentnije. U
međuvremenu, građani se organizuju u sve većem broju, pomoću digitalnih alata, kako bi doprinjeli poboljšanju njihove zajednice.

Ovaj oblik društvene, zajedničke moći, mogu da iskoriste i kompanije. Organizovanje raznih akcija i programa koji će pozivati ljude na akciju – od dobrotvornih akcija do zalaganja za
promjene u na primjer očuvanju okoline, može da bude izvrstan marketing. 

Racionalizacija trgovine za kompanije i kupce 

Kako život i poslovanje postaju sve složeniji, tako sve više ljudi teži tome da stvari završava na što jednostavniji način. Pojednostavljivanje prodaje je zato postalo poslovni imperativ, a mnogi novi alati su odgovorili na ovu potrebu prilično uspješno.

„Pointofsale“ (POS) sistem sada omogućuje trgovcima da prihvataju plaćanje putem tablet uređaja. Tehnologija koja je omogućila digitalni potpis umnogome je smanjila vrijeme i troškove ntransakcija. Dugmad sa natpisom „kupi" koja se pojavljuju u društvenim medijima omogućavaju kupcima da izvrše kompletnu kupovinu, ma gdje se nalazili. Ovo je za kompanije naročito važno, jer putem raznih alata mogu da prate navike kupaca i lakše dolaze do njih. 

Sadržaj je nova valuta, a brzina je ono što prodaje

„Realtime" marketing“, odnosno marketing u realnom vremenu, više nije nešto o čemu kompanije mogu da maštaju. Naprotiv, od njih se danas stalna uključenost očekuje, a kompanije
s najboljim brendovima su shvatile da oni koji prvi ispričaju neku priču ili saopšte neku novost imaju najviše uspjeha. 

Kako bi išli korak ispred očekivanja kupaca i klijenata, mnoge kompanije imaju cijele marketinške timove koji se bave kreiranjem isključivo marketinškog sadržaja u realnom vremenu. To im omogućava da stalno prate trendove, budu u toku i da brzo i efikasno zadovolje potrebe i želju korisnika za novim informacijama. 

Ako se bavite digitalnim marketingom , u tome vam mogu mnogo pomoći i društvene mreže, iako ih mnoge B2B kompanije još smatraju manje važnim. Ipak, veliki igrači koriste pun potencijal društvenih mreža, pa ako ih zaboravite, možete izgubiti mnogo. 

Važno je da pratite evoluciju medija i platformi

Ako mislite da je dovoljno da optimizujete svoju web stranicu za mobilne uređaje, razmislite još jednom. Tradicionalni mediji, nove platforme i modeli oglašavanja mijenjaju se pred našim očima, što znači da strategije više ne mogu da se obrazuju po principu automatizma. 

Uzmite za primjer mobilne uređaje. Formati i modeli reklama i oglasa se gotovo svakodnevno sve više prilagođavaju ponašanju korisnika. Nekad statične slike sada su postale "pokretne“ kako na Fejsbuku, tako i na Instagramu, a videomaterijali se sve više koriste. Strategije koje su važile juče ne važe danas. Zato savremeni marketinški stručnjaci moraju da poznaju alate i tehnologije koji će im omogućiti da stalno kreiraju nove metode i strategije kojima će preneti poruku, privući pažnju i isporučiti realnu vrednost klijentima. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.