Autobuska stanica u Zenici i danas je blokirana, zbog čega je nastavljen haos koji vlada od 31. decembra. Putnici su uskraćeni za normalan prijevoz drugim prijevozničkim agencijama, zbog čega su primorani trčati po stanici s teškim koferima da bi “uskočili” u neki od autobusa koji se zaustave nasred ulice.
I dok se jučer očekivalo neko rješenje na vanrednoj sjednici Gradskog vijeća Zenica, nažalost, sjednica je prekinuta zbog nedostatka kvoruma. Zbog ovakvog epiloga sjednice Huso Sarvan, predsjednik Sindikata “Zenicatransa”, najavio je da blokada stanice ostaje do daljnjeg, a da radnici od utorka stupaju u štrajk glađu.
Situacija je i danas nepromijenjena. Rješenje se ne nazire. I dok je izostala bilo kakva volja gradonačelnika Fuada Kasumovića da spriječi kolaps preduzeća, najavio je krivične prijave.
- Nažalost, ni danas nema nikakvih novih momenata. Mi smo tu, dolazimo, javljamo se na posao. Čuo sam da će Kasumović pokrenuti krivičnu prijavu protiv direktora Darmina Terzića i mene kao predsjednika Sindikata, kao odgovornih osoba za, navodno, uzurpiranje imovine Grada - kaže Sarvan.
Ove najave komentira kao jeftin pritisak na radnike i Sindikat, da ne istraju u svojim zahtjevima. Međutim, Sarvan kaže da do toga nikada neće doći.
- Ne popuštam nikome, samo mogu popustiti ako radnici donesu neku odluku. Kod nas većina donosi odluku, ne pojedinac. Sve dok sam na čelu Sindikata, stojim iza njihovih odluka. To što gradonačelnik misli da može podnijeti prijavu protiv mene, vara se. To nije odluka Sindikata, nego radnika. Ako je mislio podnositi krivičnu prijavu, trebao je to učiniti protiv radnika - otvoren je on.
Ističe da su pozvali sve kategorije društva da im se pridruže na protestima u ponedjeljak, a da od utorka grupa radnika počinje i štrajk glađu u kojem će radnici istrajati.
- Ljudi su spremni gladovati do smrti, niko neće popustiti sve dok se ne riješi ova agonija - istakao je Sarvan.
U međuvremenu, pojavila se ponuda ''Centrotransa'', još iz maja prošle godine, u kojoj se nude da preuzmu preduzeće “Zenicatrans”, uz uvjet da Grad, kao većinski vlasnik, izmiri sve dugove preduzeća.
- Trebaju ljudi shvatiti da, ako dođe privatnik i uđe u firmu, on određuje cijenu karte. Otvorite stranicu preduzeća koje vrši prijevoz u Tuzli, tamo su poskupjele karte dolaskom privatnika. Ljudi trebaju shvatiti da privatniku niko ne može određivati koliku će cijenu karte staviti. Ali svako rešenje je dobro rješenje. Međutim, prije toga trebaju izmiriti obaveze prema radnicima - govori Sarvan, napominjući da je, ipak, najbolje rješenje da preduzeće ostane u okviru kakvom je trenutno.
Na kraju ističe da “Zenicatrans” nije svojina Kasumovića te da odluke o daljnjoj sudbini preduzeća treba donositi Gradsko vijeće, a ne pojedinac.
Podsjetimo, dnevni gubici za preduzeće zbog blokade stanice i obustavljenog javnog gradskog prijevoza su oko 20.000 maraka.
Gradsko vijeće u septembru prošle godine izglasalo je zaključak da Gradska uprava iz rebalansa budžeta za 2019. godinu četiri mjeseca “Zenicatransu” doznačuje po 150.000 KM i uplati im jednokratnu tranšu od 400.000 KM. Ali do realizacije zaključka nikad nije došlo jer rebalans budžeta nije ni rađen.
Ni budžet za ovu godinu nije usvojen, jer ga je Kasumović povukao s dnevnog reda.
Na naš upit, Sarvan je potvrdio da je u proteklom periodu “Zenicatrans” nabavljao gorivo od benzinske pumpe ''Tioil'', čiji je suvlasnik upravo Kasumović.
- U posljednje vrijeme su dolazili kamioni ''Tioila'' i dovlačili gorivo u našu garažu - tvrdi Sarvan.