Grad na Neretvi je od danas bogatiji za još jedan most, prvi poslijeratni, nakon obnove devet u ratu porušenih mostova.
Riječ je o mostu Avenija-Sutina koji je danas svečano otvoren te je u promet puštena dionica od vrha Avenije do Sjevernog logora. Izgradnja mosta započela je prije deset godina, ali zbog imovinsko-pravnog spora te finansijskih poteškoća, realizacija ovog projekta, nije išla u zadanom smjeru.
Ipak, kako je to na svečanoj ceremoniji pred brojnim visokim zvanicama i građanima Mostara kazao gradonačelnik Ljubo Bešlić, uz mnogo truda i podrške, savladane su sve poteškoće.
- Izgradnja ovog mosta doprinijet će u mnogočemu, prije svega lakšem prometovanju, boljoj povezanosti te će rasteretiti samo središte grada, i omogućit će nesmetanu daljnju izgradnju kolektora. Vjerujem da će do izgradnje južne zaobilaznice ovo postati magistralni put - kazao je Bešlić.
On je uputio i riječi zahvale svima onima koji su doprinijeli realizaciji ovog projekta, svim nivoima vlasti, bivšem i sadašnjem ministru saobraćaja, svojim saradnicima i izvođaču radova „Heringu“ i HP „Investingu“.
Mostarski gradonačelnik je na kraju poručio da je ovaj most izgrađen za nove naraštaje i nove susrete, kao još jedan simbol povezanosti u gradu mostova.
Šef Službe za građenje infrastrukturnih objekata Gradske uprave Mostar Emir Nuspahić istaknuo je da se most sastoji od dvije cjeline: rasponske konstrukcije ukupne dužine 130 metara i takozvanog pristupnog dijela mosta dužine 60 metara, što daje ukupnu dužinu mosta od 190 metara. Širina mosta je 20,10 metara, sa četiri saobraćajne trake i dvije pješačke staze, a visina mosta je oko 15 metara.
Vrijednost radova izgradnje mosta iznosi 9,5 miliona KM, od čega je Vlada FBiH osigurala 80 posto, a ostatak Grad Mostar.
Također, Nuspahić je kazao da su izgrađene pristupne saobraćajnice. i to na desnoj obali u dužini od 370 metara, a na lijevoj obali u dužini od 710 metara, što ukupno s mostom čini novu saobraćajnicu dužine 1.270 metara.
Spoj novoizgrađene saobraćajnice sa ulicom Maršala Tita je riješen kružnim tokom.
- Dosadašnja vrijednost investicije, uključujući i troškove eksproprijacije je 15,3 miliona KM, od čega je Vlada FBiH iz sredstava naplaćenih od izdavanja GSM licence osigurala cca 11 miliona KM, a Grad Mostar 4,3 miliona KM.
- Možda danas ne izgleda tako, ali za povjeriti projekat izgradnje ovakvog mosta 2008. godine domaćem izvođaču je bila potrebna i određena doza hrabrosti. U zimu 2009. godine nabujala Neretva je gotovo odnijela konstrukciju koja je služila kao skela za izgradnju mosta. Osim prirodnih teškoća u realizaciji projekta, bilo je i zastoja u osiguranju finansiranja radova kao i niz drugih administrativnih teškoća, ali zahvaljujući upornosti, došli smo do današnjeg svečanog trenutka kada novosagrađeni most predajemo građanima na korištenje - rekao je Nuspahić.