Iako se sva djeca indivudualno razvijaju i psihički i fizički, ipak postoje određeni standardi prema kojima je moguće pratiti napredak mališana.
Naravno, ne treba se striktno pridržavati ovih normi, ali će one sigurno poslužiti roditeljima da shvate u kojem je stepenu njihovo dijete od druge do pete godine u pogledu fizičkog, socijalnog, emocionalnog i intelektualnog razvoja.
Druga godina
* Fizički razvoj - Dobro hoda, samo se penje i spušta niz stepenice, trči, samo sjeda na stolicu, savladava korištenje toaleta, koristi kašiku i viljušku, samo okreće stranice knjige, šutira loptu, pokušava se samo odijevati, gradi toranj od šest kockica.
* Emocionalni razvoj - Fokusiran na sebe, počinje otkrivati lični identitet, posesivan, često negativan, frustriran, nema mogućnost da bira između alternativa, opire se promjenama, postaje nezavistan, lakše odgovara na humor i odvlačenje pažnje nego na disciplinu.
* Socijalni razvoj - Samostalno se igra, oslanja se na vodstvo starijih, igra se lutkama i autićima, socijalno veoma nezreo, sveden koncept o drugima kao "ljudima", može odgovoriti na jednostavno uputstvo.
* Intelektualni razvoj - Izgovara riječi, fraze i jednostavne rečenice, izgovara 272 riječi, razumije jednostavna uputstva, identificira jednostavne slike, voli gledati knjige, kratki intervali pažnje, izbjegava jednostavne rizike.
Treća godina
* Fizički razvoj - Dobro trči, maršira, kratko stoji na jednoj nozi, vozi tricikl, zna sam jesti, obuva cipele, kopča dugmiće, pravi toranj od deset kockica.
* Emocionalni razvoj - Voli uživati, jednostavno ponašanje, ne odupire se toliko promjenama, sigurniji je, veći osjećaj ličnog identiteta, uživa u muzici, postaje avanturista.
* Socijalni razvoj - Paralelna igra, uživa u društvu, zna da li je dječak ili djevojčica, uživa u kratkim grupnim igrama koje ne zahtijevaju neku vještinu, voli pomagati, odgovara na verbalna uputstva.
* Intelektualni razvoj - Izgovara kratke rečenice, 896 riječi, veliki razvoj komunikacije, priča jednostavne priče, koristi riječi kao oruđe mišljenja, želi shvatiti okolinu, odgovara na pitanja, imaginativan, može recitirati nekoliko stihova pjesmice.
Četvrta godina
* Fizički razvoj - Skače na jednoj nozi, crta čovjeka, siječe makazama (ne baš najbolje), može se umiti i obrisati lice, odijeva se, baca loptu iznad ramena.
* Emocionalni razvoj - Djeluje sigurno u sebe, ponašanje van granica, često negativan, može biti prkosan, djeluje kao da sebe testira, potrebna mu je kontrolirana sloboda.
* Socijalni razvoj - Kooperativna igra, uživa u društvu druge djece, veoma socijalan, može igrati organizirane igre, pričljiv, promjenjiv, nestalan.
* Intelektualni razvoj - Koristi kompletne rečenice, 1.540 riječi, postavlja bezbroj pitanja, uči generalizirati, veoma imaginativan, dramatičan, može nacrtati prepoznatljive jednostavne objekte.
Peta godina
* Fizički razvoj - Skače i preskače, odijeva se bez pomoći, dobra ravnoteža i lakši pokreti mišića, vozi trotinet, utvrđuje dominantno korištenje jedne ruke, vezuje pertle, djevojčice imaju napredniji mišićni razvoj u odnosu na dječake (za jednu godinu).
* Emocionalni razvoj - Samouvjeren, stabilan, prilagodljiv, orijentiran na dom, voli da je uz majku, sposoban za samokritiku, uživa u odgovornosti, voli slijediti pravila.
* Socijalni razvoj - Kooperativna igra, ima "specijalne" prijatelje, veoma organiziran, uživa u jednostavnim igrama koje imaju jasna pravila, želi imati određenu odgovornost.
* Intelektualni razvoj - 2.072 riječi, priča dugačke priče, dobro slijedi uputstva, čita svoje ime, broji do deset, pita za značenje riječi, zna boje, počinje shvatati razliku između istine i fikcije/laganja, interesira se za okolinu, grad, prodavnice.