Radnici kompanije „Euro Asfalt“ ušli su u utrobu brda Hranjen, čija izgradnja napreduje planiranom dinamikom.
Ovaj će tunel značajno smanjiti udaljenost između Sarajeva i doline Drine. Do sada je iz pravca Goražda izgrađeno oko 200 metara glavne tunelske cijevi, dok je sa sjeverne strane, na gradilištu kod Hrenovice, iskopano oko 130 metara i započeta je izgradnja glavne cijevi.
- Kako se ulazi dublje u stijenski masiv tako se poboljšava tehnologija i ubrzava se izgradnja. Tokom 24 sata sada napredujemo 5 do 6 metara. To podrazumijeva puno posla, iskop, mlazni beton, lukovi, sidra kako bismo mogli napredovati metar po metar - kazao nam je tehnički direktor „Euro Asfalta“ Enver Ajanović, koordinator projekta izgradnje tunela Hranjen.
U tunelu se radi 24 sata dnevno, a nakon što se ušlo u dubinu brda, neće ih ometati ni vremenski uvjeti.
Procjenjuje se da su u utrobi Hranjena prisutne i određene količine vode.
- Sa sjeverne strane voda će nas pratiti sve vrijeme jer idemo niz pad. Kad se pojave veće vode, pravimo drenažne kanale, pa ćemo prepumpavati vodu iz bunara u bunar. Na južnom portalu je malo lakše jer voda pada iz tunela. Ne znamo šta nas još čeka, ali smo spremni s projektantima tražiti rješenja - ističe Ajanović.
Tunel Hranjen bit će dug 5,45 kilometara, njegovo probijanje koštat će blizu 82 miliona maraka, a cestovnu udaljenost između Sarajeva i Goražda skratit će sa sadašnjih 95 na 56 kilometara.
Do 2022. godine, osim tunela, trebale bi biti izgrađene i pristupne ceste.
Tunel Hranjen drugi je po dužini u bivšoj Jugoslaviji, odmah nakon Svetog Roka u Hrvatskoj, koji je dug 5,8 kilometara.